-

K-Bedryczko

Gorzkie pigułki...

Niesamowite. Niesamowite jest to, że ten cały bagaż doświadczenia: dób rozmów, negocjacji, godziny szkoleń nie pozwala mi „złapać” tej istoty spraw - przyczyn decyzji. Ciągle czuję się, jak bym nie miał tego małego detalu w wiadomościach z matmy i nie mógł pojąć następnego rozdziału.

Skupię się dziś na jednej rzeczy. Przez prawie dwa lata byłem przekonany, że Ukraina i Ukraińcy zrozumieli , że tylko razem i tylko pogodzeni jesteśmy w stanie zbudować bezpieczeństwo naszych dzieci. Bucza, bestialskie mordy na jeńcach znęcanie się nad dziećmi i kobietami, będą dla nich doświadczeniem, które zmieni „trajektorię lotu” tego narodu.

Teraz dowiedziałem się że hasło „kidaj łocha” (kantuj frajera) jest bezpośrednio nakierowane na nas Polaków i w stosunku do naszego państwa.

 Pominę Wołyń.

Okazuje się, że liczy się tylko to, co teraz jest, okazuje się, że na naszych darach, pomocy zrobiło fortuny kilku cwaniaków i to jest w porządku dla wielu Ukraińców. Przekazanie 30% uzbrojenia kraju bezpłatnie jest także naszym obowiązkiem, „łoch” tak powinien zrobić. do tego wszysty na ukrainie wiedzą, że UE zrekompensowała nam koszty...... W tej chwili w Polsce jestr rząd przyjazny i z pewnoscia da się coś jeszcze "zorganizować".

Te wszystkie testy, pieśni, peany, plany o sojuszu to był tylko makaron na uszy dla „łocha”.

Miałem okazję posłuchać w ostatnim czasie wywiadu, jakiego udzielił przebywający obecnie na dłużej w USA Aleksiej Arestowicz. I okazało się, że on jest właśnie ten prawosławny bojownik, on w swoim mniemaniu jest "Taras Bulba" i ma w domyśle dokładnie w głębokim poważaniu Polaków pomocnych do chwili, gdy będą pozwalać na dewastowanie swojego kraju oraz dawać kasę. Pan Arestowicz deklaruje w tej chwili, że on sobie ze wszystkimi poradzi, jeśli zostanie prezydentem….Zza kotary tych wszystkich makaronów na uszy wypływa projekt Ruś Kijowska która powinna wcielić w siebie moskwę i w zasadzie nic nie powinno się zmienić, zgodnie ze starą zasadą.

Dla tych ludzi my nie jesteśmy w w żadnym wypadku partnerem. Mimo tego, że istnieją tylko dzięki nam! Budzimy tylko irytację gdy zaczynamy pytać.

To kolejna lekcja jaką musiałem przełknąć w ostatnim czasie.

 



tagi:

K-Bedryczko
31 stycznia 2024 13:27
152     5311    21 zaloguj sie by polubić

Komentarze:

zkr @K-Bedryczko
31 stycznia 2024 13:59

Parafianowicz o tym pisze.
"Polska na wojnie"
Czytalem, polecam.

zaloguj się by móc komentować

zkr @K-Bedryczko
31 stycznia 2024 14:06

Polecam blog Skippera (zawodowy zolnierz w czynnej sluzbie).

Temat dotyczacy szczytu NATO w zeszlym roku:

"Już w czasie szczytu prezydent Zełeński musiał przełknąć gorzką pigułkę od tegoż Bena Wallace'a, który skrytykował roszczeniową postawę władz Ukrainy, domagających się wciąż nowych dostaw sprzętu:

- Ukraińcy tak bardzo spieszyli się z otrzymaniem wszelkiej możliwej pomocy, że nie zawsze wypowiadali słowa wdzięczności. Chcemy czy nie, ale ludzie chcą widzieć wdzięczność. Czasami prosi się kraje o rezygnację z własnych rezerw. Nie jesteśmy Amazonem 

powiedział Wallace. Na Ukrainie odezwały się głosy, że to Zachód powinien być wdzięczny Ukrainie za rozbicie rosyjskiej armii, ale każdy myślący wie, że bez zachodniego sprzętu nic by z tego nie było. Byłaby tragiczna partyzantka. 

Toteż dziś prezydent Zełeński był już potulny i dziękował za gwarancje bezpieczeństwa i wsparcie.

Do tego wszystkiego jednogłośnie przyjęta przez polski Sejm uchwała w sprawie osiemdziesiątej rocznicy Rzezi Wołyńskiej, wzywająca Ukrainę do wyznania winy w tej sprawie. 

Ruch z polskiej strony bardzo ważny i potrzebny, bo zamykający twarz rosyjskiej propagandzie w czasie polskich wyborów. Nie da się po tym "grać Wołyniem". 

Ukraińcy oczywiście zaczęli gadkę o "pominięciu kontekstu historycznego i "o niewygodnych dla Polski faktach i przesłankach, które doprowadziły do tych wydarzeń", jakby cokolwiek mogło usprawiedliwić rozrąbywanie dziecięcych główek siekierami. Ale to już nic nie zmienia. Z polskiej strony padło domaganie się rachunku sumienia. 

Ptaszki ćwierkają, że wypowiedź Wallace'a też miała związek z manewrami ukraińskiej dyplomacji, próbującej wekslować Polskę na boczny tor. Niejako w reakcji na polskie stanowisko w kwestii Wołynia (znane przecież już wcześniej, nim Sejm podjął uchwałę) Ukraińcy próbowali grać na zasadzie "Do Bydgoszczy będę jeździł, a tutaj nie kupię", ale Wallace przypomniał im podstawowe zasady higieny, że jak się przychodzi po prośbie, to się warunków nie stawia. Bo NATO poradzi sobie z Rosją bez Ukrainy, ale Ukraina bez NATO nie. Polska pozostaje głównym adwokatem Ukrainy w Sojuszu i omijanie jej niczego dobrego Ukrainie nie przyniesie (podobnie było przy wstępowaniu do NATO naszego kraju, tylko wtedy rolę "promotora" pełniły dla nas Niemcy)."

Prosze zwrocic uwage na fragment: "(...) wypowiedź Wallace'a też miała związek z manewrami ukraińskiej dyplomacji, próbującej wekslować Polskę na boczny tor."

Skipper wrzucil to na blog juz w lipcu 2023. Prosze rzucic okiem na moje pytanie w komentarzach.

link

 

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @K-Bedryczko
31 stycznia 2024 14:09

Jeśli „kidaj łocha” jest prawdą, to w takiej sytuacji najpewniej na blokujące ich Węgry i na Ich skuteczne targowanie się o ustępstwa patrzą z uwagą i szacunkiem, a za najmniejsze ustępstwa od Nich są wdzięczni.

Ale tak nie jest na pewno dla całej Ukrainy. Ludzie związani z działającymi frontami i niepoddający się Moskwie za pewnie oferowane duże łapówki (przez to, byłoby dużo trupów Ukraińców na ich tyłach), jestem przekonany, że myślą o Polakach z szacunkiem jak o partnerach i marzą o tym samym co my, abyśmy działali wspólnie, przez to jeden drugiego mocno wzmacniali.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @K-Bedryczko
31 stycznia 2024 14:11

"I okazało się, że on jest właśnie ten prawosławny bojownik, on w swoim mniemaniu jest Taras Bulba i ma w domyśle dokładnie w głębokim poważaniu Polaków pomocnych do chwili, gdy będą pozwalać na dewastowanie swojego kraju oraz dawać kasę."

Nie widzę niczego takiego w wywiadzie z Arestowiczem, a w zamian jest tam np. to:

"To nie tylko Zachód - w Europie Wschodniej są państwa, takie jak Polska, Czechy i Rumunia, które całkowicie rozumieją, co oznacza ta rosyjska inwazja. Mają taką samą historię i takie samo rozumienie jak Ukraina. Nie współpracujemy wystarczająco w zakresie produkcji lub sprzętu wojskowego z tymi bliskimi sąsiadami. Mamy konflikt celny z Polską, o zboże, i popełniliśmy wiele błędów, problematyzując nasze partnerstwo z najbliższymi sąsiadami. Tak więc politykę emocji trzeba zmienić na politykę wzajemnego zysku i zdrowego rozsądku."

zaloguj się by móc komentować

zkr @K-Bedryczko
31 stycznia 2024 14:12

> Zza kotary tych wszystkich makaronów na uszy wypływa projekt Ruś Kijowska która powinna
> wcielić w siebie moskwę i w zasadzie nic nie powinno się zmienić, zgodnie ze starą zasadą.

To znowu Skipper:

"Pozostając przy Arestowiczu, którego chyba można uważać za "usta Jermaka", to swego czasu, jeszcze jako społeczny doradca szefa Kancelarii, przedstawił on koncepcję przejęcia przez Ukrainę imperialnej tradycji Rosji. Czyli, żeby Kijów, a nie Moskwa był centrum euroazjatyckiego imperium. W tej koncepcji mieści się utrzymywanie rosyjskich i białoruskich jednostek wojskowych na terenie Ukrainy. W ten sposób Kijów staje się alternatywną wobec Moskwy stolicą Rusińskiego Miru (ambasador Ukrainy przy ONZ proponował nawet odejście od nazwy Ukraina, oznaczające faktycznie tyle, co pogranicze, coś "u kraja" i powrót do nazwy Ruś). W tej wizji nowa Ruś ma być lepszą wersją Rosji.
Nie muszę chyba pisać, że jako kraj nie jesteśmy zainteresowani żadnym imperium za naszą wschodnią granicą. Nie ma znaczenia, czy to imperium moskiewskie, czy kijowskie."

(...)

Wracając do pomysłów Arestowicza. 

Utrzymywanie rosyjskich, białoruskich i innych postsowieckich jednostek wojskowych przez ukraiński wywiad wojskowy GUR i widoczna gołym okiem współpraca części rosyjskiego GRU z GUR wpisują się w tę koncepcję (zauważyliście, że obiekty GRU prawie nie są atakowane, a FSB regularnie?)."

link

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @kpiotrzk 31 stycznia 2024 14:11
31 stycznia 2024 14:46

To jest wywiad o któym piszę:

https://www.youtube.com/watch?v=s38ldgCfNzk

Oni są po prostu inni. Nie będzie żadnych sojuszy z nami.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Brzoza 31 stycznia 2024 14:09
31 stycznia 2024 14:52

Widzia Pan, ci co maja wpływ na to, co się dzieje i ludzie majętni, nie biorą nas w rachunkach jako partnerów. My kradniemy bizes oferując biznesmenom super warunki po naszej stronie granicy, jeśli zainewstują w budowę fabryki u nas; kradniemy pracowników, którzy ratują naszą gospodarkę!!! Nie wpuszczamy produktów rolnych!! Ja do nich nic nie mam oni po protu tacy są.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @zkr 31 stycznia 2024 14:12
31 stycznia 2024 14:54

Wie Pan za daleko. Pan Parafianowicz ma te manierę, która mnie irytuje. Najpierw widzi straszne wady u nas. A moim zdaniem wszystko na początku zrobilismy dobrze.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 14:46
31 stycznia 2024 15:01

aha, ja wyszukałem jego pierwszy "oficjalny" wywiad w USA, z 15go stycznia ...

https://unherd.com/2024/01/oleksiy-arestovych-zelenskyys-challenger/

widocznie po angielsku inaczej śpiewa.

zaloguj się by móc komentować

zkr @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 14:54
31 stycznia 2024 15:05

> A moim zdaniem wszystko na początku zrobilismy dobrze.

Zgoda w 100%.
Przegrana Ukrainy to dodatkowe 535 km granicy z Rosja.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 14:52
31 stycznia 2024 15:48

U nich władza może się zmienić na taką, która będzie pragnęła wspólnego marzenia z PL. A tych, którzy nie dorośli do marzenia i potrzebują kilku pokoleń, aby wyjść ze skóry bolszewika, (tak jak Grzeralts ostatnio napisał-wszędzie i zawsze jest taki standard - ludzie nie myślą racjonalnie i można dodać wszędzie na Świecie) i do czasu dojrzenia roztropna władza pod każdą szerokością geograficzną powinna umożliwić tym złamanym wewnętrznie ludziom rozwój gospodarczy z trzymaniem za twarz, aby ci ludzie nie zniszczyli osiągnięć całości wspólnoty. Mam nadzieję, że do tego czasu nie zostaną rozniesieni.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Brzoza 31 stycznia 2024 15:48
31 stycznia 2024 15:58

Ale tam nie ma takich ludzi marzących o "wspólnym marzeniu", właśnie to próbuje Panu wytłumaczyć. Jesli stwierdzą, że moga od Pana wyciągnąć 200 pln to opowiedzą Panu o tym, że właśnie "marzą o wspólnym z PL....." Oni nas mają za dziwkę z naprzeciwka co zabiera klientów, rozumie Pan? Ja mam kilku znajomych na Ukrainie i kilku znajomych w Rosji. z mojego punktu widzenia to bardzo porządni ludzie ale w porównaniu do tych ludzi których tam ogólnie poznałem (miałem okazje wspópracowac rozmawiać podróżować itp) to kropla w morzu.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @zkr 31 stycznia 2024 15:05
31 stycznia 2024 16:04

Dokładnie. To była rycerska z szerokim gestem/roztropna postawa - macie czego potrzebujecie, najszybciej jak możemy wam dać, niczego nie chcemy w zamian, chcemy z wami działać razem, bez przymuszania was, nawet w czasie, gdy jesteście na mocnym musiku. Może oprócz postawy zabrakło jakoś wyartykułowanie tego po stokroć w różnych miejscach na Ukrainie. Taka nasza postawa umożliwiała szybkie przekonanie się do nas, że mogą nam zaufać, bo nie wykorzystujemy sytuacji jako aktualnie silniejsi, nie wykorzystujemy ich. Mogli z tego skorzystać -najszybciej jak się da w łączeniu siły, gdyby ich władza odpowiedziałaby podobnie, bez tracenia czasu na wzajemne obwąchiwanie się, bo nie ma czasu. Jeśli to by się zrealizowało, to pewnie byłaby powtórka z historii i w niedługim czasie okazałoby się, że największe majątki, najbardziej pro wspólnotowe byłyby na wschodzie, a w Polsce zachodniej byłyby mniejsze, bez okradania którejkolwiek strony. I to by było ok.

zaloguj się by móc komentować

Brzoza @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 15:58
31 stycznia 2024 16:16

Pan się myli. Gdyby tam były same cwaniaki nieumiejące współpracować dla wspólnego dobra, to nie zatrzymaliby Moskwy i utrzymali do dziś frontu. Wychodzi na to, że w większości Armia Ukrainy myśli po naszemu. A to, że jest tam o wiele więcej zdemoralizowanych ludzi niż w Pl, nie oznacza, że nie ma szansy.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 15:58
31 stycznia 2024 17:07

To są podstawowe elementy szkoleń tj. każdemu mówić to co chciałby usłyszeć. Tak ustawia się ofiary-zawsze. 

zaloguj się by móc komentować

qwerty @kpiotrzk 31 stycznia 2024 14:11
31 stycznia 2024 17:12

Co innego mówić, co innego robić, co innego myśleć; podstawowe zasady dezinformacji. Warto o wielu zasadach relacji między ludzkich czy między funktorowych pamiętać.

zaloguj się by móc komentować


K-Bedryczko @qwerty 31 stycznia 2024 17:07
31 stycznia 2024 17:48

Tak to są podstawowe elementy szkoleń. To jest jak świat zwierząt - zjedz by nie być zjedzonym.... Takie pogaństwo w czystej słowiańskiej formie.

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @K-Bedryczko
31 stycznia 2024 18:00

A może spróbujmy się zastanówić jak by do tej sytuacji - tak od poczatku wojny podeszli Anglicy?

Przy okazji, moja znajoma Ukrainka, mieszkająca w Polsce od ponad 6 lat podczas dyskusji sama stwierdziła, że ta pomoc z naszej strony była dla  Ukrainy w wielu aspektach przesadzona, przyznam że zaniemówiłem, pierwsze co mi przyszło do głowy to frajerstwo.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Alberyk 31 stycznia 2024 18:00
31 stycznia 2024 18:06

My po prostu jesteśmy różni kompeltnie rózni. My sądziliśmy, że zmieniamy świat a oni sądzili, że to jakaś podpucha.... na początku. A potem, że jesteśmy frajerami. Nic kompletnie nic blisko chrześcijaństwa w ich myślach nie było, te teksty że razem nic nas nie pokona.... dla nich to czarna magia. Jak im w programach o tym mówił Piotr Kulpa, to patrzyli na niego jak na wariata.... 

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 18:06
31 stycznia 2024 18:27

Niestety, mam podobne odczucia i wrażenie, że wzięliśmy sobie kolejny problem na plecy tzn. na nasz teren bo oni teraz stąd się nie ruszą, przynajmniej większość, bo część po doświadczeniach w "rajchu" wraca "golić lachów" jak się da bo niemcy stają się niewydolne w kwestii socjalnej stąd chyba to ciśnienie ue aby nas pogrążać.

Mnie najbardziej rozczarowuje mentalność przyjezdnych, której jak się wydaje,nie można zmienić, może nowe pokolenie z tego wyrośnie, te ich dzieci łatwo wrastające w polskie środowiska może bedą inaczej mysleć. Jednak jak widzę rozpieszczonych małolatów z najnowszymi komórkami, grających na laptopach, których ja nie jestem w stanie zapewnić moim dzieciom to mam mieszane uczucia. 

Nadzieja chyba jedynie w Panu Bogu, aby to wydało dobre owoce. 

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 18:06
31 stycznia 2024 19:11

We wspmnieniach ks.T.Skalskiego,jest analiza zachowań Ukraińców do nas,on uważa ,że nie sa przygotowani na nasze dobro,które ich rozbraja,oni sie tego boją,ale to jest brak głębokiego chrześcijaństwa.Oni uważają naszą pomoc za oznakę słabości,obcowanie z wieloma uchodzicami ukraińskimi to potwierdza,uważają ,że naszą słabośc należy wykorzystać-cwaniactwo.Ale nie należy sie dziwić,to w większości banderowsko-sowiecka mieszanka.A o ich chrześcijaństwie mogłyby powiedzić siostry zakonne ze znajomego mi zakonu,gdzie przebywało wiele rodziń ukraińskich.

Całe życie jestem w kotle ukraińsko-polskim,dla nich nalepszym lekarstwem jest polonizacja.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Alberyk 31 stycznia 2024 18:27
31 stycznia 2024 19:12

Prosze się nie przejmować komórkami i komputerami do tego dochodzą samochody; materia jest dla nich najcenniejsza, będą jeść byleco i mieszkać gdziebądź byle mieć te gadżety. Dopiero wnuki mogą się zmienić.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @MZ 31 stycznia 2024 19:11
31 stycznia 2024 19:15

Ale przecież Taras Bulba przeczy temu, wszyscy co się "polonizowali" to byli zdrajcy - powiedział pan Arestowicz w wywiadzie. Im potrzebna jest ewangelizacja.

zaloguj się by móc komentować

MZ @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 19:15
31 stycznia 2024 19:28

Tak,przede wszystkim.

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 19:15
31 stycznia 2024 20:10

"Im potrzebna jest ewangelizacja".

Zgadzam się z tym. Mówiąc o narodach na wschód od Polski, to chciałbym zauważyć, że nie zrozumie się ich przedstawicieli, bez kontekstu ideologii, którymi te narody są niejako spętane.

zaloguj się by móc komentować

Nova @K-Bedryczko
31 stycznia 2024 20:18

Sądzę że na początek w Polsce należy bezwzględnie egzekwować od cudzociemców używnaie j.polskiego jako urzędowego.Teraz na serwisach rządowych,samorządowych i w reklamach korpo ukraiński jest jako nieformalny urzędowy.To jest nie do pomyślenia na Ukrainie.Sami się traktujemy wobec Ukraińców jako naiwni durnie,trzeba to zmienić.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Nova 31 stycznia 2024 20:18
31 stycznia 2024 20:48

Trudno walczyć z "obrzydliwą uprzejmością". 

zaloguj się by móc komentować

bezczas @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 19:15
31 stycznia 2024 20:52

Rozumiem Pana smutek, też mam takie odczucia. To są w większości poganie/homo sovieticus, z takimi miałam do czynienia, tacy mieszkają naprzeciwko mnie w bloku. Są zdumieni naszym sercem na dłoni, uśmiechem i patrzą na nas z bardzo dużym dystansem, podejrzliwie (na siebie nawzajem chyba też). Bo oni by tak jak my nie zrobili. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Trzy-Krainy 31 stycznia 2024 20:10
31 stycznia 2024 20:55

Ja nie do końca rozumiem, czym jest dal nich Prawosławie. Mam wrażenie, że to jest jak u nas postępowi katolicy razy dwa.... Prawosławie jest im potrzebne do kolejnego kłamstwa, "kidania łocha". Zastanawiam sie nad tym zjawiskiem już od jakiegoś czasu, próbuję zrozumieć tych ludzi. Odnosze wrazęnie, ze to jest dla nich taka gra z różnymi gadżetami. Stawką jest wygodne życie, materia a środkami do celu są religia, dzieci, uroda, pieniądze - w zależności od możliwości gracza....

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @bezczas 31 stycznia 2024 20:52
31 stycznia 2024 20:57

Oni by na nas zarobili. 

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 20:55
31 stycznia 2024 21:14

Bardzo pobożni katolicy w Polsce czytają książkę pewnego rosyjskiego prawosławnego biskupa. Niestety, nie pamiętam tytułu i nazwiska tego biskupa. Opowiada o swoim życiu, o wstąpieniu do klasztoru, życiu zakonnym itp.. Ludzie więc myślą, że to jest taka sama książka, jak inna z literatury pobożnościowej. Jest jednak jedno ale. Autor od 1998 roku jest związany z Putinem, media podają, że jest jego ojcem duchownym czy kimś tego rodzaju. Można też znaleźć przetłumaczone jego wypowiedzi dla mediów rosyjskich, też na temat wojny na Ukrainie. Piszą, że to przyszły patriarcha.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Trzy-Krainy 31 stycznia 2024 21:14
31 stycznia 2024 21:25

Niestety wszyscy hierarchowie to służby w Rosji. Ta nowa cerkiew gdzie artefaktem jest czapka Hitlera jest tego symbolem. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 21:25
31 stycznia 2024 21:29

ale szczękę lub jej fragment przechowywali w plastikowym pudełku na pięciocalowe dyskietki.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Szczodrocha33 @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 19:15
31 stycznia 2024 22:27

"Ale przecież Taras Bulba przeczy temu, wszyscy co się "polonizowali" to byli zdrajcy - powiedział pan Arestowicz w wywiadzie. Im potrzebna jest ewangelizacja."

A kto ma ich ewangelizować?

Wnuczka Leszka Millera?

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Szczodrocha33 31 stycznia 2024 22:27
31 stycznia 2024 22:29

... dobry i niedobry milicjant.

 

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Szczodrocha33 31 stycznia 2024 22:27
31 stycznia 2024 22:31

Jak jechałem autem 45 minut temu wysłuchałem, że potrzebne jest miłosierdzie a nie tylko miłość i ten co pomaga pomaga przede wszystkim sobie. Ja nie wiem kto ma ich ewangelizować.  Tak lub inaczej polecam Panu: https://www.youtube.com/watch?v=wJC-UU1-OSg&t=561s

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @MarekBielany 31 stycznia 2024 22:29
31 stycznia 2024 22:33

pan Marek z Bielan jak lew ryczący. Czeka na odpowiedź. Panie Marku dobrej nocy!

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @K-Bedryczko
31 stycznia 2024 22:47

Dlaczego lew ?

Mamy prawie panterę śnieżną i oczekujemy czegoś innego.

 

Dobranoc !

 

:)

 

 

zaloguj się by móc komentować

Matka-Scypiona @K-Bedryczko
1 lutego 2024 07:08

Dzięki za ten wpis. W zeszłym roku natrafiłam na wypowiedzi Arestowicza dot przyszłości Ukrainy i odczytałam je już bez różowych okularów. Polska może sobie być, ale Ukraina będzie ponad nią jako potęga. Trzeba obudzić się ze złudzeń w stosunku do naszych sąsiadów. Pierwszy skowronek nie czyni wiosny 

zaloguj się by móc komentować

zkr @Matka-Scypiona 1 lutego 2024 07:08
1 lutego 2024 07:19

> Ukraina będzie ponad nią jako potęga. Trzeba obudzić się ze złudzeń w stosunku do naszych sąsiadów

Polecam wpis Skippera w moim komentarzu z 31 stycznia 2024 14:12

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @K-Bedryczko
1 lutego 2024 07:28

No, ale to chyba zbyt wiele wymagać, że oni wszyscy jak jeden staną się nagle świadomi po tylu latach wrogiej propagandy. Niech pan zobaczy co się u nas dzieje, mimo że my byliśmy w lepszym położeniu pod tym względem.

 

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @K-Bedryczko
1 lutego 2024 07:29

Zaś jeśli chodzi o polityków to oni podlegają ciśnienią z góry i często im ulegają, więc nie należy przywiązywać się do ich deklaracji póki nie przejdą w czyny.

 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 22:31
1 lutego 2024 07:31

Trzeba pamiętać, że i bez wojny Ukraina ma dużo bardziej skomplikowaną sytuację niż my: Donbas i Krym nigdy „polskie” nie były + bliskość Rosji. Arestowicz ewidentnie dokonał (taktycznego?) zwrotu, bo uznał, że z tymi 20% nie da się zbudować (na razie?) „zachodniej” Ukrainy, a coś trzeba zaproponować żeby w ogóle utrzymać Ukrainę jako taką… innymi słowy jakoś przekonać te 80%, że warto bić się o Ukrainę, bo teraz w przeciwieństwie do Putina mają tam ogromne problemy z poborem do wojska.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Kuldahrus 1 lutego 2024 07:28
1 lutego 2024 07:35

No właśnie, co u nas się wyrabia przy tak sprzyjających warunkach… brak słów.

A jak potraktowaliśmy JPII w 1991…

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @kpiotrzk 1 lutego 2024 07:35
1 lutego 2024 07:45

Panowie Kuldahrus i Kpiotrzyk, proszę zrozumieć, że dla nich nawet przez myśl nie przejdzie wyjaśniać i tłumaczyć nas z czekogolwiek. Raczej wszystko idzie w drugą stronę. Czyli mimo tego, że zrobiliśmy to co zrobilismy jako naród i kraj to rząd ukraiński zrobił to co mam nadzieję zauważyliście. Wysłuchałem wielup olityków i dzienniakrzy tam i wielu ukraińców tutaj u nas. Wy Panowie znowu uprawiacie obrzydliwą uprzejmość - jesteście bardzo surowi wobec swoich a wyjątkowo spolegliwi wobec obcych, którzy akcentują niechęć do was. Przeczycie faktom dla wyobrażeń.... Ciekawostka pewien Ukrainiec nie mógł zrozumieć dlaczego ammy w tym swoim dziwnym języku ś ć itd. Ja mu wyjaśniam, ze dzięki temu może zapisać swoje nazwisko tak jak ono brzi a nie po anglosasku..... W domysle powinniśmy mieć cyrylicę..... Ale niemieckie umlauty mu nie przeszkadzają! 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @K-Bedryczko 1 lutego 2024 07:45
1 lutego 2024 07:56

Jestem "surowy", bo u nas i w naszej sytuacji to jest raptem 30%... A wobec nich nie jestem spolegliwy, ale mam (znowu..:) pretensję do poprzedniego rządu i PAD w szczególności o beznadziejnie spolegliwą i naiwną politykę wobec Ukrainy.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @kpiotrzk 1 lutego 2024 07:56
1 lutego 2024 08:10

Oni myslą i czują inaczej. Po prostu. Słowa Arestowicza są na dziś i nikt włącznie z nim nie przejmuje się tym co będzie z tymi słowami jutro. Zwrócił Pan uwagę, że w tym wywiadzie, na który dałem Panu link, najwięcej miejsca było poświęcone temu, że Arestowicz tłumaczy się z tego że pomawiany jest o zakup domu w USA? Mówi tam, że jeśli by on uczestniczył w procederze korupcyjnym to tak jak wielu polityków, których zna(!!!) te 3 czy 5 milionów USD o które jest oskarżany to smiech na sali.... Oni myślą i czują inaczej! Po prostu trzeba to zrozumieć. Rozumiem Pańską "surowość" wobec naszych polityków. Ale politycy raczej wyszli naprzeciw narodowi w tej kwestii; tardycyjnie bez wyczucia co i kiedy, jak to politycy...

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @kpiotrzk 1 lutego 2024 07:56
1 lutego 2024 08:11

auto-poprawka: o spolegliwą i naiwną politykę wobec Ukrainy i Ukraińców.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @K-Bedryczko 1 lutego 2024 08:10
1 lutego 2024 08:16

Oczywiście, że (zupełnie) inaczej! I tu była ta wielka naiwność, mówiąc oględnie – przytulimy ich jak naszych braci najmilszych i wszystko będzie super, a teraz się czujemy obrażeni, bo oni uważają nas za frajerów… To jest inny świat, ale mimo wszystko w naszym interesie jest, aby Ukraina przetrwała.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @kpiotrzk 1 lutego 2024 08:16
1 lutego 2024 08:21

Tu nie chodzi o frajer i obrażanie się, chodzi o ty, że okazali sie niebraćmi i niesiostrami. Okazali sie ludźmi w potrzebie. Potrzeba była i my pomogliśmy, ale teraz czas wracać do sąsiedzkich stosunków; relacji rodzinnych relacji nie będzie. My tak naprawdę dopiero ich poznaliśmy a  oni nas. W naszym interesie jest by była Ukraina i zrobiliśmy dużo by tak było. A oni to częściowo rozkradli......  Takie stare ruskie powiedzenie: "ratunek dla tonącego w rękach tonącego". 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @K-Bedryczko 1 lutego 2024 08:21
1 lutego 2024 08:27

No to powtórzę: trudno mieć do nich pretensję/pouczać ich, kiedy oni jakoś tam wychodzą z tej czarnej, bolszewickiej dziury, a my, mając takie sprzyjające warunki, jesteśmy w czarnej…

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @kpiotrzk 1 lutego 2024 08:27
1 lutego 2024 08:30

a my wybieramy "soft/high-tech" bolszewików 2.0

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @kpiotrzk 1 lutego 2024 08:27
1 lutego 2024 08:42

Żył Pan kiedyś jakiś czas za wschodnią granicą? Mam wrażenie, że nie. Zachowuje sie Pan jak ekolog walczący o lasy i w trakcie tej walki zjedzony przez niedźwiedzia.... My nie jestesmy "w czarnej" to się Panu tylko wydaje. Niestety nie mamy szczęścia do polityków i jako naród nie jesteśmy  - my Wszystcy zbyt mądrzy. Ale z drugiej strony ludzie zapomnieli że żyja na brzytwie. Dwa cuda Eucharytyczne nie pomogły.... Jak zresztą i La Salette i Fatima. chyba tylko Niniwa sie ogarnęła. 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @K-Bedryczko 1 lutego 2024 08:42
1 lutego 2024 08:53

Nigdy - jedynie w 1999 spędziłem z musu tydzień na konferencji pod Moskwą, co mi wystarcza do dzisiaj. A co do naszej sytuacji, to circa za rok okaże się który z nas był większym optymistą.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @Matka-Scypiona 1 lutego 2024 07:08
1 lutego 2024 08:54

Budowa imperium ukraińskiego skonczy się prozaicznie. Zostanie kadłubowe Państwo jak Białoruś. I będzie to Strefa rosyjskich wpływów. Co ukradną i wywiozą to ich wg doktryny rządzących. Mit mocarstwowości jest dla frajerów co iluzjami mają żyć aby kasty rządzące miały niewolników. Pamiętacie te pokrzykiwania, że już już będą na Kremlu. A teraz inwalidów na front zbierają. Konflikty rządzą się swoimi prawidłowościami i amatorzy pobożnych życzeń zawsze dostają w d.... . Coś jak 'prawica' pisowska czy inna.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @K-Bedryczko 1 lutego 2024 08:42
1 lutego 2024 08:57

Opisałem kiedyś jak siedziałem w celi z majorem KGB. Odebrałem lekcję strategii i doktryny. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @kpiotrzk 1 lutego 2024 08:53
1 lutego 2024 08:57

Oby wyszło na nasze. 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @qwerty 1 lutego 2024 08:57
1 lutego 2024 08:57

proszę o link. Dla mniei to fascynujące.

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @K-Bedryczko 1 lutego 2024 08:57
1 lutego 2024 09:03

"Niestety nie mamy szczęścia do polityków" - to nie tak, nasi politycy nie spadli z księżyca, są na naszym poziomie, ale mieliśmy przecież do pomocy Papieża, a wcześniej Prymasa

zaloguj się by móc komentować

qwerty @K-Bedryczko 1 lutego 2024 08:57
1 lutego 2024 09:15

Opisałem kiedyś w komentarzu na SN. Link to biblioteka-niepokonani.pl 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @K-Bedryczko
1 lutego 2024 09:54

Gorzką tabletkę trzeba przełknąć i nie ma innej drogi do uzdrowienia. I nie należy nigdy żałować, że się komuś pomogło, bo tylko taka postawa jest miarą człowieczeństwa. I nie można też generalizować, bo na pewno jest wiele osób, które doceniły niesioną im pomoc i jestem pewna, że zachowaliby się w stosunku do nas tak samo, zwłaszcza po własnych doświadczeniach. Nie wiem też, czy próba wymuszenia przeprosin za Wołyń zrekompensuje rozmaite nasze frustracje związane z postawą Ukraińców. Jeśli przeprosiny nie wypływają ze szczerch intencji są pustym frazesem, ewentualnie podyktowane będą doraźnym interesem. A potem ktoś wysoko postawiony mugnie okiem i użyje cytowanego tutaj sformułowania. Trzeba chyba nauczyć się żyć z tą całą schizofrenią, choć trudno nam zrozumieć, że tożamość narodową buduje się wokół postaci związanej z nieprawdopodobnym ludobójstwem. Mój przyjaciel niedawno wrócił z Ukrainy, z głębokich Karpat pod rumuńską granicą. Kiedy wszedł do jakiegoś wiejskiego sklepu i wyszło, że jest Polakiem, powiedzieli - „Ty u nas nie płacisz za zakupy". A z drugiej strony na każdym kroku pomniki i flagi Bandery. Schizofrenia. Co nam po przeprosinach jakiegoś durnego polityka, skoro i tak banderyzm będzie kwitł. Ten naród potrzebuje wielu, wielu lat, żeby się ucywilizować. I jakiegoś mniej skażonego bohatera, wokół którego mogliby budować swoją tożsamość. My zaś jako naród potrzebujemy terapii. To nie głupota jest naszą pierwszą i najważniejszą narodową cechą, ale naiwność. Wiem, co mówię, mam tę cechę wybitnie rozwiniętą :) 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @BeaM 1 lutego 2024 09:54
1 lutego 2024 10:04

Co do przeprosin to nie chodzi o przeprosiny. Chodzi o ekschumacje a tam się okaże, że to dzieci i kobiety z nazwiskami i często ze zdjęciami - tego się boją koledzy z Ukrainy, moim zdaniem. A ludzie tam nie rozumieją, że banderyzm to to samo co nazizm, nigdy Bandery nie czytali - w większości; a wielu dziennikarzy próbuje zamydlać ten temat po rusku w stylu "nie wszystko tak jednoznaczne". Jest możliwe, że ma Pani racje z naiwnością. Czas się leczyć gorzkimi pigułkami. Ja właśnie w postawie wobec Ukraińców upatruję szansy dla nas że nie podzielimy losu przedwojennej Warszawy, bo przecież taki sygnał nie mógł być nie odczytany.

zaloguj się by móc komentować

szarakomorka @zkr 31 stycznia 2024 14:06
1 lutego 2024 10:13

(podobnie było przy wstępowaniu do NATO naszego kraju, tylko wtedy rolę "promotora" pełniły dla nas Niemcy)

Niemiecka polityka w stosunku do Polski jest całkiem inna i gdyby nie USA niemcy nie kiwnęli by palcem.

zaloguj się by móc komentować

stachu @zkr 31 stycznia 2024 14:06
1 lutego 2024 11:00

Nie ma się czym podniecać i oburzać. Ta pomoc i tak była w naszym interesie.

A teraz o pieniądzach; Ukraina potrzebuje ok. 5 mld $ na miesiąc, czyli 60 mld $ rocznie, budżet Pentagonu to 900 mld $.

Na wojnę w Afaganistanie (11 lat) USA wydało 2,2 biliona $ i straty w ludziach. Gdyby wojna trwała jeszcze 8 lat, czyli w sumie 10, to koszt wynosiłby 600 mld $, co daje 27% wydatków na wojnę w Afganistanie. Przecież USA nie dlatego wspiera Ukrainę, że lubi Ukrainców, ale dla korzyści, a jakiś Wallace Ben chce , żeby go jeszcze całować po rękach.

Parafianowicz i reszta "niezależnych" publicystów i ekspertów posługuje się żargonem złodziejskim, żeby epatować czytelnika/słuchacza.

zaloguj się by móc komentować

marianna @K-Bedryczko 1 lutego 2024 08:57
1 lutego 2024 11:06

https://www.youtube.com/watch?v=lWIpFvGrNak&t=1115s

Pełna instrukcja/informacja Jurija Bezmienowa /KGB/ sprzed trzydziestu paru lat. Nic nie straciła na aktualności. On mówi osowietach ale to się odnosi i do innych nacji.

zaloguj się by móc komentować


pink-panther @K-Bedryczko
1 lutego 2024 11:41

Bardzo ciekawe przemyślenia. Moim zdaniem sprawa nie zasługuje na tyle goryczy i rozczarowania.  Nigdy nie jest tak dobrze i tak źle, jak myślimy.
W przypadku Ukraińców należy zawsze brać pod uwagę co najmniej dwie sprawy: jedna, że przez cały wiek XIX z okładem byli urabiani przez służby i propagandę - ze wschodu -rosyjską a ci z zachodu - przez austriacką. Zaborcy zostawili po sobie na Ukrainie wirusa: fałszywą świadomość "krzywdy ukraińskiej od Polaków".A wszystko w celu oddalenia w wieczny niebyt "projektu" I Rzeczpospolitej. Z tym, że Rosjanie zlikwidowali starą elitę kozacką a dobrze opłacili Mikołaja Gogola za powieść "Taras Bulba",w której nawet synobójstwo było usprawiedliwione za zaciąg syna "do husarzy".
Austriacy dla odmiany wytworzyli nową klasę polityczną złożoną głównie z popów i nauczycieli, zasilających masowo lokalne i centralne austriackie parlamenty. W XX wieku dołączył się wywiad niemiecki a ostatnio - wywiady anglosaskie.

Ale oczywiście "wszystko można mieć, za wszystko trzeba zapłacić". Przyszedł koniec I WW i Ukraińcy notorycznie "zapisywali się " a to na bolszewika a to na "sojusznika Cesarstwa Niemieckiego i Austrowęgier". To im zostało do 1945 r. i nieco później ale praktyczny Stalin cały ten zaciąg wyciął w pień.
I teraz mamy za sobą 3-4 pokolenia ludzi ukształtowanych przez realny komunizm z pozostałymi resztkami jadu antypolskiego.  Którym przez ostatnie 30 lat mózgi ryli wysłannicy Wielkiej Brytanii (pan Norman Davies), Kanady (obecna wicepremier Kanady i prawa ręka Klausa Schwaba - Chrystia Freeland, wnuczka redaktora naczelnego gadzinówki ukraińskiej w Krakowie "Ukrainsky Visty" Michajło Chomiaka) i USA (profesor Snyder). I to ci utrwalili w Ukraińcach przekonanie, że "Polska - to ukraińska krzywda i niewolnictwo".

No i warto pamiętać, że Ukraińcy są w większości ateistami a polski katolicyzm to dla nich "ciemnota".

To  jest tzw. nadbudowa.

Jeśli chodzi o "bazę" to w  latach 90-tych tak jak Rosjanie, Ukraińcy zostali pozbawieni przez oligarchów elementernych podstaw bytu i masowo zajęli się bandyterką i prostytucją. Surogatki "pracują" w Kijowie nawet "pod bombami". I to nie jest żaden wstyd. Największy wstyd dla młodej ładnej Ukrainki to - uprawiać warzywa i generalnie grzebać się w ziemi. Nie jest też wstydem kupić na Ukrainie świadectwo maturalne ( z samymi piątkami oczywiście) i przywieźć je do Polski aby przedstawić je na polskich uczelniach do "konkursku świadectw". Mimo, że cztery lata chodziło się do polskiej szkoły średniej i mogło się przystąpić do polskiej matury.

Demografia już rozstrzygnęła los tego państwa. W 1989 r. Ukraina miała 52 mln obywateli a w 2014 oficjalnie 42 mln ale wiadomo było, że jest mniej. Potem był zabór Krymu, sececja Donbasu i okolic i trzeba było odjąć kolejne 10 mln. A po rozpoczęciu najazdu przez Rosję i otwarciu granicy przez Polskę liczba obywateli Ukrainy spadła wg moich niesłusznych szacunków poniżej 30  mln. Jak głęboko "poniżej"  nie wiem, ale może być np. 5-6 mln. Na razie Ukraińcy chowają się przed poborem a Ukrainki wędrują między Polską, Niemcami i Ukrainą "w poszukiwaniu lepszych zasiłków" a Ruscy demolują miasta, wsie i infrastrukturę.
Lata 90-te to była dla marzących o "europejskiej konsumpcji" okresem największej demoralizacji: praca była przymusem za komunizmu ale dawała w zamian minimum konsumpcji, po roku 1989 o wiele szybciej i łatwiej można było zarobić na handlu narkotykami, prostytucji i na handlu ludźmi. A urzędnicy na łapówkach.

Proszę zwrócić uwagę na to, że władze i naród ukraiński do dzisiaj nie przyswoiły sobie wiedzy, że bogactwo Polski wynika z wieloletniej ciężkiej pracy i WŁASNOŚCI rolnej oraz innej (sklepy, szklarnie, zakłady szewskie, naprawa samochodów). Jadąc przez polskie wsie i miasteczka uważają, że te piękne chodniczki, trawniczki, place zabaw dla dzieci - to państwo ludziom "dało". A u nich praca jest dla frajerów. W co Polacy świetnie się wpisują.

Ukrainie potrzebny jest egzorcysta albo wielu egzorcystów. Bez egzorcystów czas Ukrainy jest policzony. Niezależnie od wyniku wojny z Rosją. A my powinniśmy pilnować tego, aby wybitnie bystre przedstawicielki i przedstawiciele tego narodu nie dokonywali zakupu ważnych dokumentów jak np. matura, prawo jazdy czy dyplom wyższych studiów, żeby w Polsce urządzić się dobrze albo jeszcze lepiej.

 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @K-Bedryczko
1 lutego 2024 11:41

Sorry, trochę długi ten komentarz. Ale ta gorycz mnie lekko zaniepokoiła:)))

zaloguj się by móc komentować

ceja @K-Bedryczko 1 lutego 2024 10:04
1 lutego 2024 11:44

bardzo dziekuję za realne przedstawienie sposobu myślenie Ukraińców, sam mam do czynienia z Ukrainą od dwudzistu kilku lat, właściwie to mój drugi dom, to o czym pan pisze nie może zrozumieć przeciętny Polak bo my mamy inne wartości, WARTOŚCI!!!! generalizując można powedzieć ze głównym wektorem postępowania jest to że ,,im trzeba'' i w myśl tej zasady będą się przymilać lub wymuszać bo jemu potrzeba, JEMU potrzeba !!! ale jak mnie jest coś potrzebne to on nie ma, żadnych skrupułów, słabszy się nie liczy, inny temat to korupcja która jest wręcz bezczelna,a arogancja władzy nie zna granic

zaloguj się by móc komentować


K-Bedryczko @pink-panther 1 lutego 2024 11:41
1 lutego 2024 11:55

Bardzo cenię sobie Pani komentarze. Ta gorycz raczej w swoją stronę, właśnie tej naiwności. Słyszałem o wielkich przekrętach na warszawskiej giełdzie dokonywanych przez ich biznesmenów (słyszałem o tym na Ukrainie). Te próby "wrogich wtargnięć" będą, dlatego właśnie podzieliłem się przemyśleniami.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @ceja 1 lutego 2024 11:44
1 lutego 2024 12:02

Wszystko poznaje się w porównaniu. Dzięki.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @pink-panther 1 lutego 2024 11:41
1 lutego 2024 12:12

Panthero ! - to najlepszy komentarz jaki przeczytałam ze wszystkich mi znanych w całym necie na temat Ukrainy. Jest oczywiście wiele bolesnych zaszłości,nad którymi nie tak łatwo przejść do porządku dziennego. I zawsze mnie szokuje,że Katyń l ludobójstwo ,tak spowszedniało w dzisiejszej historii ,że praktycznie przechodzi się do porządku dziennego... No było ...Stalin be... Jelcyn coś tam wybełkotał na kształt przeprosin po pijaku... Nie bierze się pod uwagę,nawet co sowiety i jakie zombi z narodu stworzyli na Ukrainie...To tak skrótowo... pozdrawiam serdecznie...

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @K-Bedryczko
1 lutego 2024 12:15

Z ostatniej chwili: gazeta Kyiv Independet ujawniła złotą myśl pana prezydenta Zelenskiego, że :"...Byłoby dla nas znacznie lepiej, gdyby Niemcy wspierały Ukraińców, przekazując pieniądze ukraińskiemu budżetowi”, tak aby Ukraina mogła redystrybuować pieniądze „w zależności od tego, gdzie dana osoba przebywa” – powiedział Zełenski....".

O polskim socjalu się nie wspomina, bo to jak w domu powieszonego gadać o sznurze:)))

https://kyivindependent-com.translate.goog/zelensky-says-ukraine-would-prefer-to-have-control-over-payments-to-refugees-abroad/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=pl&_x_tr_hl=pl&_x_tr_pto=sc

Mówi też o tym pomyśle ukraiński młodzieniec z Kanady.

https://www.youtube.com/watch?v=GhEZ_TBJQOw

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @pink-panther 1 lutego 2024 12:15
1 lutego 2024 12:31

Tytan gry w trzy karty pan prezydent Zeleński. A młody człowiek jak cierpliwie i ze zrozumieniem odnosi się do korupcji i innych detali specyfiki życia na Ukrainie.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @K-Bedryczko 1 lutego 2024 11:55
1 lutego 2024 12:42

Dzięki za dobre słowo.

Ja też słyszałam, ale większe szkody ci młodzi panowie (jeden chyba to największy właściciel ziemski - prawie jak Branicki) poczynili wizerunkowi i interesom Ukrainy niż polskiej giełdzie. Oni zapewne myślą, że "są tacy cwani". Cwani są ale mądrzy już nie.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @K-Bedryczko
1 lutego 2024 12:48

Nie rozumieją ludzie z tamtąd, że w polskiej pamięci zostanie to na długo.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @K-Bedryczko 1 lutego 2024 12:31
1 lutego 2024 13:14

Młody człowiek z Kanady i jemu podobni zawsze wywołują we mnie podły odruch zadania pytania: "A pan to dlaczego nie na froncie?". 
Jakąś godzinę temu na youtubie pokazali, jak łatwo przejść granicę Meksyku i USA. Jacyś dziennikarze śledczy to pokazali. I jeden z nich wymienił długą listę narodów, które tym brodem przez rzekę w rejonie jakiejś autostrady - przełażą. Nie są to głównie Meksykanie ale np. Rosjanie i Ukraińcy:))) 

Ostatnie 3 dni obserwuję uważnie wszystko, co dotyczy dynamicznie rozwijającej się sytuacji w Teksasie i wybitnej postaci pana gubernatora Teksasu Grega Abbotta, byłego wieloletniego prokuratora. Okazuje się, że pan prezydent Biden wydał rozkaz służbom federalnym ROZEBIERANIA metalowych zasieków, które postawił na ziemi Teksasu pan gubernator. Na to pan Gubernator mówi, że "co pan Biden rozbierze, to on ma prawo odbudować, bo większość tych zasieków  jest na ziemi obywateli Teksasu".  A słynny "konwój" jedzie. Bardzo mnie zafascynowało spotkanie nad granicą gubernatorów, którzy popierają działania Gubernatora Grega Abbotta. Chyba jest ich już 25. Dają swoje siły czyli Gwardię Narodową i co tam mają. 

Ukraińcy nie rozumieją, że życie toczy się też poza Ukrainą i że te anglosaskie centusie, co dawały jej  dziesiątki miliardów policzyły sobie, że pomocy powinno było starczyć do maja 2024 a starczyło tak raczej do listopada 2023. I nie ma na wypłaty dla bezcennej biurokracji Ukrainy. Trzeba było nie kraść. Ale to chyba jest poza władzą i rozumem pana Zelenskiego.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @pink-panther 1 lutego 2024 13:14
1 lutego 2024 13:32

Texas ogłosił "inwazję na stan" by przeciwdziałać administracji Bidena. Widziałem sprawozdanie wczoraj, gdzie wypowiadał sie przedstawiciel gwardii narodowej pan Chlebek.... Tak naprawdę widzimy prawdziwe przyczyny upadki I RP na własne oczy. I niech te przyczyny zostana poza naszymi granicami.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @pink-panther 1 lutego 2024 13:14
1 lutego 2024 14:10

A propos Kanady - całe obszary miast kanadyjskich są wykupione przez Chińczyków .  Chiny okrążają Stany od północy.  Od lat Kanada masowo sprowadza migrantów z Indii ( śmiecą robia kupki na plaży itp ) . Europejczycy są traktowani z buta bo administracja kanadyjska słynie z dziwnych zachowań.  Są fałszerstwa finansowe aby Hindusi mogli przejmować domy, opanowują administrację i przenoszą swoje zwyczaje.  Biorąc pod uwagę starą strategię anglosasów napuszczania różnych nacji może chcą napuścić Hindusów na Chińczyków i robić za rozjemcę.. Nic im to nie da... Częściowo pozbyli się bardzo silnie zintegrowanej diaspory ukraińskiej i maja nadzieję na więcej ( GB udzieliła jakis gwarancji Ukrainie ). 

zaloguj się by móc komentować

Alberyk @pink-panther 1 lutego 2024 11:41
1 lutego 2024 14:15

Jak zwykle znakomita analiza oraz synteza sytuacji. Jak dla mnie idealne do lektury i edukacji najbliższych.

Pozdrawiam serdecznie

zaloguj się by móc komentować

DrzewoPitagorasa @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 20:55
1 lutego 2024 14:25

O prawosławiu pisał ks. Tokarzewski, więc chyba nie ma co na to liczyć. Prawosławie zawsze stało po stronie władzy. Nawet jak ich mordowali. 

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @peter15k 1 lutego 2024 14:10
1 lutego 2024 14:32

Ciekawe. Nawet bardzo. Dlatego co bardziej przytomni Polacy wieją z Kanady, gdzie pieprz rośnie: do Ameryki Południowej a nawet do Polski:))) I jest fala, która będzie rosnąć.
PS. GB udzieliła niemal na pewno jakichś gwarancji Ukrainie ale obawiam się, że niekoniecznie po to, aby Zelenski składał hołdy lenne Niemcom. W tym momencie panu premieru GB (też Hindusowi) nagle zaczęło brakować kaski. Zresztą brakuje, co widać w biznesie handlu detalicznego, restauracyjnego i hotelarskiego w GB.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @K-Bedryczko 1 lutego 2024 13:32
1 lutego 2024 14:35

Tak jest: pan Chlebek:))) Stary wiarus:))) Może i rzeczywiście jest to wzorzec upadku I RP ale i widzimy, że położenie zasieków na granicy polsko-białoruskiej, twarda obrona granicy przez połączone siły Wojska, Straży Granicznej i Policji oraz budowa płotu - była uważnie obserwowana i ktoś kopiuje dobry przykład:)))

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @BTWSelena 1 lutego 2024 12:12
1 lutego 2024 14:37

Dzięki bardzo za dobre słowo. Żadne ludobójstwo nie "spowszednieje" w oczach Pana Boga. Karma wraca. Wg mnie wszystkie nieszczęścia i postępująca załamka takich zdolnych w końcu i bogatych w zasoby narodów jak rosyjski i ukraiński - to nie jest przypadek. Karma wróciła.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @Alberyk 1 lutego 2024 14:15
1 lutego 2024 14:37

Bardzo mi miło:))) I serdecznie pozdrawiam też.

zaloguj się by móc komentować

MZ @pink-panther 1 lutego 2024 14:37
1 lutego 2024 14:50

" Żadne ludobójstwo nie "spowszednieje" w oczach Pana Boga."

"... że wojna w Donbasie to znak dla Ukraińców od Boga, by stanęli w prawdzie i wyznali winę swojego narodu za ludobójstwo Polaków." To słowa metropolity lwowskiego abp-a Mokrzyckiego.

zaloguj się by móc komentować

peter15k @pink-panther 1 lutego 2024 14:32
1 lutego 2024 15:10

Po miastach krążą samochody z takimi napisami 汉语 nawet się z tym nie kryją... Kanada jako osada chińska.... Skutki dziesiecioleci transferu produkcji do Chin. Lokalsi pracują po sklepach a Chińczycy wykupili domy.  W tych dzielnicach jest całkowity spokój i bezpieczeństwo... Z resztą przyszłość należy do Azji, która nie jest zdegenerowana genderem co widać np po japońskich filmach Miazaki ( Chłopiec i Czapla ) albo  Suzume Shinkai. Zachowali naturalność i świeżość kultury a na zachodzie całkowita degeneracja...

zaloguj się by móc komentować

Nova @pink-panther 1 lutego 2024 14:32
1 lutego 2024 15:41

Jeśli pan Zeleńsky uwierzył w swój spryt osiedlowego cwaniaka i ma się za mądrzejszego od Londynu składając chołd Prusom to go Chrystus opuścił. Niemce grają teraz na Ukrainę szczując ją na Pilskę i rękami Ukraińców chcą ekonomicznie wykończyć Pilaków. Tusk jako premiwr nic tu nie zmienił w celach Berlina. Ukraina i Zelensky za tą głupotę zapłaci w przyszłości krwią gdy Moskwa ruszy ponownie do ataku. Tulko wtedy nie będzie już pospolitego ruszenia dobroczynnego Polaków. 

zaloguj się by móc komentować

stachu @MZ 1 lutego 2024 14:50
1 lutego 2024 15:58

Państwa ukraińskiego wtedy nie było, Polska też była pod okupacją, a władza w rękach niemieckich. Ludobójstwo było w przedwojennych granicach państwa polskiego. Kto ma przepraszać, bezpośredni sprawcy nie żyją. W Norymberdze ukarano kierownictwo III Rzeszy i to załatwiało sprawę, naród niemiecki zostawiono w spokoju. My powinniśmy od Ukrainy domagać się zgody na ekshumację ofiar i tyle. Mogą przepraszać, mogą nie przepraszać.

zaloguj się by móc komentować

MZ @stachu 1 lutego 2024 15:58
1 lutego 2024 16:09

Proszę skierować pytanie do abp-a metropolity M. Mokrzyckiego.

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @K-Bedryczko 1 lutego 2024 07:45
1 lutego 2024 18:13

" Wy Panowie znowu uprawiacie obrzydliwą uprzejmość - jesteście bardzo surowi wobec swoich a wyjątkowo spolegliwi wobec obcych, którzy akcentują niechęć do was. Przeczycie faktom dla wyobrażeń "

Nie było nawet śladu takiej intencji w moim komentarzu. Nie mam pojęcia gdzie pan to wyczytał?

Proszę mi wierzyć, że znam ludzi z Ukrainy bardzo dobrze z dobrej i bardzo złej strony i to jeszcze z czasów grubo sprzed otwarcia rynku pracy dla nich, kiedy jeszcze na wizach tu siedzieli albo w ogóle na czarno koczowali. Tak nawiasem - moi przodkowie dużo wycierpieli od banderowców, dzięki Bogu udało im się przeżyć.

Dlatego po prostu dziwi mnie to zdziwienie, ja już na początku wojny napisałem, że istnieje niebezpieczeństwo, że Ukraińcy ulegną propagandzie antypolskiej, bo na pewno taka będzie tłoczona w nich. Tylko, że przecież z tego wcale nie wynika że mieliśmy uchodźców wojennych zostawić na pastwę losu i nie pomagać albo jak to niektórzy pisali "pomagać, ale rozsądnie". Sądzę, że mimo wszystko jest jakiś procent Ukraińców którzy nie dadzą się tej wrogiej propagandzie i to zaprocentuje, ale nie z tego powodu pomagaliśmy przecież, ale dlatego że jesteśmy ludźmi po prostu, nawet jak za pomoc dostaniemy nóż w plecy zamiast podziękowania.

Z kolei polityka to już całkiem inny temat.

 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @K-Bedryczko 1 lutego 2024 10:04
1 lutego 2024 19:11

Nie wiem, czy czas wojny jest właściwy na inicjowanie wołyńskich ekshumacji. Mają własne na głowie. Chyba, że chodziło Panu o to, żeby taką zgodę przynajmniej uzyskać przy negocjowaniu warunków pomocy. Bo na to to był chyba czas na początku. 

zaloguj się by móc komentować

BeaM @pink-panther 1 lutego 2024 11:41
1 lutego 2024 19:17

Panthero, pozdrowienia serdeczne! Komentarz tak mocny, że wymaga chwili ciszy...

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @pink-panther 1 lutego 2024 11:41
1 lutego 2024 20:23

A to taki dwutakt: oprycznina i ziemszczina.

 

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Kuldahrus 1 lutego 2024 18:13
1 lutego 2024 21:38

To odczytałem, jako zbytnią surowość: "Niech pan zobaczy co się u nas dzieje, mimo że my byliśmy w lepszym położeniu pod tym względem." My wcale nie byliśmy w lepszym położeniu. Na początku 90 Ukraina była co najmniej 3 razy bogatsza od Polski. Poza tym im Pan Bóg nie był potrzebny już dawno a nasi komuszki nic się nie zmeinili, jacy byli tacy są. Wiara moim zdaniem jest silniejsza i rozumna choć jest mniej ludzi w kościołach. Tak to wizę z mojej perespektywy.

zaloguj się by móc komentować

zkr @szarakomorka 1 lutego 2024 10:13
1 lutego 2024 21:39

"promotora"  nie promotora

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @BeaM 1 lutego 2024 19:11
1 lutego 2024 21:48

Kabaret potem zrobił kiedyś skecz o obyczajach. Nazywał się Antygona. Polecam. To co robią Ukraińcy z tematem ekshumacji to moim zdaniem barbarzyństwo. Nie złego czasu na to.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @MZ 1 lutego 2024 16:09
1 lutego 2024 21:52

Myśle, że Stachu sugeruje, że mordercami byli obywatele polscy narodowości ukraińskiej i paradoksalnie właśnie na tym podstawie tego obywatelstwa wielu z tych bandytów uciekło do Kanady...

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @stachu 1 lutego 2024 15:58
1 lutego 2024 22:08

Gwoli uporządkowania prawnego sytuacji: sprawcy tego ludobójstwa na Polakach byli do 1939 r. WSPÓŁOBYWATELAMI w II RP. Korzystali ze wszystkich przywilejów państwa cywilizowanego (w przeciwieństwie do ZSRR):  własności ziemi i innych nieruchomości, swobody wyznawania swojej wiary, wolności stowarzyszeń i organizacji gospodarczych (spółdzielnie mleczarskie etc.), wydawania książek i prasy w języku ukraińskim etc.  Mieli te wszystkie sensowne i cywilizowane warunki życia w przeciwieństwie do swoich braci i sióstr Ukraińców pod władzą Rosji Sowieckiej: kołchozy, głód, niszczenie cerkwi, nędza. Jedyne, co im Stalin serwował w dużych ilościach to język ukraiński i sowiecką haggadę na temat  "niedoli ludu ukraińskiego od polskich panów" i na temat "ukraińskich bohaterów Rewolucji Październikowej".

Szarpnęli się na "własną filozofię i myśl polityczną" (pod czyje dyktando, nie wnikam) i już od 1939 r. urządzali zorganizowane rzezie Polaków (np. osadników wojskowych koło Włodzimierza Wołyńskiego tzw. bulbowcy) a w 1943 r. nieco młodsza odmiana zakochana do szaleństwa w Niemcach urządziła  rzeź wołyńską.
 

Mnie mogą nie przepraszać, ale myślę, że sensowne byłoby przeproszenie Pana Boga, czego do dzisiaj nie uczynili. A "ukraińskich bohaterów Rewolucji Październikowej i wojny domowej" czczą do dzisiaj. Jakoś im się to nie kłóci z lamentem na temat głodu czyli eksterminacji ukraińskich kułaków wymordowanych przez ową Rewolucję Październikową. I zero refleksji na temat pojawienia się oligarchów i przejęcia wszelkich aktywów Ukrainy należących wcześniej "do ludu pracującego miast i wsi".

zaloguj się by móc komentować

zkr @stachu 1 lutego 2024 11:00
1 lutego 2024 22:16

> Ta pomoc i tak była w naszym interesie.

Nie neguje tego ani nikt kogo cytuje.

> jakiś Wallace Ben chce , żeby go jeszcze całować po rękach.

Nie "jakiś Wallace Ben" ale swietny minister minister obrony (byly zolnierz a nie lekarz czy historyk). Bezkompromisowy w temacie wojny na Ukrainie. Niestety "odstrzelili" go.
Bidet przyblokowal jego kandydature na szefa NATO.

I nie chcial aby go ktos calowal po rekach tylko chodzi o to, ze Zelenski chyba uwierzyl jest Napoleonem.

zaloguj się by móc komentować


MarekBielany @pink-panther 1 lutego 2024 22:08
1 lutego 2024 22:22

Są sprawni.

 

Na wschód i zachód.

 

Szkoda że nie, wyprodukowali serialu, ale puścili z Turcji.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zkr @pink-panther 1 lutego 2024 22:08
1 lutego 2024 22:25

> (np. osadników wojskowych koło Włodzimierza Wołyńskiego tzw. bulbowcy)

To jest pewne z tym Wlodzimierzem?

Mirosław Szumiło: Bulbowcy kontra banderowcy. Ataman Taras Bulba-Borowec i powstanie UPA

zaloguj się by móc komentować

MZ @K-Bedryczko 1 lutego 2024 21:52
1 lutego 2024 22:31

Z tego wynika pokrętna teza,że obywatele polscy mordowali Polaków,podobnie jak w obozach koncentracjnych strażnikami byli Ukraińcy ale też często obywatele polscy...no cóż jakby nie patrzeć zawsze nam dorobią d...ę.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @MZ 1 lutego 2024 22:31
1 lutego 2024 22:33

Myślę, ze własnie nie anlezy sie tym przejmować akcja z medalowaniem upowca ss mana w Kanadzie jest tego przykładem. To bardzo udana akcja Polskiej dyplomacji. Zrobili dym i zdyskredytowali zelenskiego i Trudo.

zaloguj się by móc komentować

stachu @MZ 1 lutego 2024 22:31
1 lutego 2024 22:54

W onecie by napisali tak, że polscy, albo ukraińscy strażnicy w obozach koncentracyjnych byli tak okrutni, że "nawet" niemiecy esesmani byli tym zszokowani. Myślę, że sprawa "Wołynia" jest od strony prawnej jest nie do załatwienia , Polska może domagać się tylko ekshumacji. Jakby to ode mnie zależało, to ja bym robił pogrzeby tych ekshumowanych w Polsce.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @zkr 1 lutego 2024 22:25
2 lutego 2024 00:50

Takie określenie krążyło wśród polskich kolejarzy, którzy przeżyli tam (Włodzimierz Wołyński) za okupacji sowieckiej i uciekli do Generalnego Gubernatorstwa, kiedy przyszli Niemcy. Naukowo dowiedzione to nie jest. Raczej coś na kształt "urban legend".

zaloguj się by móc komentować

Kuldahrus @K-Bedryczko 1 lutego 2024 21:38
2 lutego 2024 11:14

Całkowicie nie o to mi chodziło.

Miałem na myśli to, że i u nas wśród ludzi którzy urodzili się tutaj i mówią po polsku antypolonizm jest dosyć szeroko rozpowszechniony, więc co się dziwić tym z Ukrainy. U nas w latach 90tych właśnie rozpoczęto tłoczenie antypolskiej propagandy pełną parą już w kształcie innym i bardziej podstępnym niż robił to PRL, a Ukraina ma to w tym momencie.

To była tylko taka uwaga na boku, a'propos tego zdziwienia.

 

zaloguj się by móc komentować


BTWSelena @K-Bedryczko 1 lutego 2024 21:38
2 lutego 2024 12:40

" Na początku 90 Ukraina była co najmniej 3 razy bogatsza od Polski. Poza tym im Pan Bóg nie był potrzebny już dawno " - owszem i chociaz nie jestem ekspertem ,to trzeba koniecznie zadać sobie pytanie ,kto był bogaty na Ukrainie w latach 90-tych. I rzeczywiście Bóg im nie był potrzebny do nędzy powszechnej,bo Boga wcześniej skutecznie sowieci wyrugowali dobrym kijaszkiem.

Operacja medyczna jest bardzo przewidywalna,ale ta operacja ,przeprowadzona pogotowiem SOW -eckim jest mało prawdopodobna,że państwo rosyjskie kiedykolwiek oswoi się z niepodległością Ukrainy.I nieciekawie będzie,gdy ostrze polityki Ukraińsko-Niemieckie złapie się na lep obiecanek...

 

zaloguj się by móc komentować

MZ @stachu 1 lutego 2024 22:54
2 lutego 2024 13:42

"to ja bym robił pogrzeby tych ekshumowanych w Polsce."

Ale to nie rozwiąże problemu.

Był odpowiedni czas ,w czasie pontyfikatu JPII,wystarczyła jedna Msza,wspólna z hierarchami Kościoła Unickiego,pod przewodnictwem JPII.Ta jedna Msza Świeta zamknęła by problem.Do dzisiaj zadaję sobie pytanie dlaczego nie zrobiono tego,w której ze stron zabrakło woli.Bardzo dokładnie obserwowałem pielgrzymkę Papieża na Ukrainę,no niestety...

Jestem szczególnie uczulony bo konsekwencje rodziny z obu stron przechodzą na pokolenia.

 

                   

 

◢ 

 

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @BTWSelena 2 lutego 2024 12:40
2 lutego 2024 14:08

Widzi Pani droga bogactwa Ukrainy jest podobna do drogi rosyjskiej. Tam kapitał automatycznie przeszedł do elit komunistycznych. Ta sama mentalność była i jest na Ukrainie. Poza tym tej chwili mamy takie starcie zachodnich wojowników o język ukraiński  (a paradoksalnie ci naziole antypolscy z zachodnich części Ukrainy finansowali byli do wojny przez Moskwę) z tymi ze wschodu, którzy ukraiński używają jako język drugi lub bardzo odległy drugi.  Ci z zachodu mówią - nie jeteś Ukraińcem jak mówisz po rosyjsku! A ci drudzy nie umieją po prostu lub jak mówia po ukraińsku to słabo im idzie.. A tu zaczynają sie podziały. Na przykład Arestowicz mówi bardzo "drewnianie" po Ukraińsku i prezydent Zelenski uczył się języka jako drugiego.... ITD. Ruscy potrzebuja Kijowa by mieć legitymacje na święta ruś, bez Kijowa nie ma moskwy. Ukraińcy są bardzo mało rozwinięci w sprawach poważnej polityki. Nie rozumieją jakie dla nich zagrożenie stanowi polityka niemiecka. Politycznie to mentalność handlarzy alkoholu w czasie prohibicji... 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @MZ 2 lutego 2024 13:42
2 lutego 2024 14:12

Sądzę, że oni - Ukraińcy to wyparli i gdyby nie my to wogóle w ich świadomości tego by nie było. Oni o tym nie chcą wiedzieć! Jak musza o tym mówić mówia "wołyńska tragedia" i rozmywają odpowiedzialnosć.

zaloguj się by móc komentować

MZ @K-Bedryczko 2 lutego 2024 14:08
2 lutego 2024 14:41

Odwieczy konflikt Rzeczpospolita-Moskwa,a ,a Ukraińcy dalej nic nie kumają,wmawiają im,że będą mieli niezależne państwo,nie będą bo ani Anglosasi ani Moskale im nie pozwolą.Z drugiej strony jesteśmy samotni w tym konflikcie,wszystkie strony to nasi wrogowie,chociaż niektórzy ukryci.  

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @K-Bedryczko 2 lutego 2024 14:08
2 lutego 2024 14:54

Droga do bogactwa Ukrainy jest tylko tożsama w kwestii Oligarchów i szła tak samo gładko tym wszystkim "Gorbaczowom,Jelcynom i Putinom."Nie po to sowieci "pomięszli"narody,aby język był jednolity...Oligarchowie w Ukrainie na dodatek bez szczegółowej kontroli weszli w układy kapitału zagranicznego,bo kapitał nie ma żadnej granicy,ani muru dzielącego granicę....

A co stało się z narodem ukraińskim to szanowna Panthera podsumowała w komentarzu.....

Pozwolę sobie zauważyć ,ze bogactwa i kapitał tak samo przeszedł do elit komunistycznych ,a nie inaczej w naszej Polsce,pozostawiając nam nieustanną walkę o granicach wolności i praworządności,oraz w swojej łaskawości język polski.Tego nieszczęścia ,akurat żadne siły nie sprowadziły na nas od kilku stuleci...

To co obserwujemy to nie inaczej,jak walka o resztki bogactwa polskiego tych spadkobierców postkomuchowych ,urządzonych jak należy.Oczywiście z bardzo malutkimi wyjątkami. I chyba nie ma w Polsce żadnego milionera,czy miliardera,który w pocie czoła dorobił się takiego majątku...na handlu pietruszką,czy drabiniastym wozem..

zaloguj się by móc komentować

MZ @MZ 2 lutego 2024 14:41
2 lutego 2024 15:35

To jest konfikt cywilizacji,Rzeczpospolita-Moskwa,Ukraińcy deklarują,że chcą przynależeć do naszej cywilizacji,ale to są tylko deklaracje,oni uważają,że jak otrzymają gadżety materialne z  Zachodu to awansują,nieprawda,tutaj w dyskusji pokazano.Historia potwiedziła odrzucenie przez nich naszych ofert,wpierw przyjmą ofertę Rosji lub fałszywą niemiecką lub anglosaską.

Kończę na ten temat,dziękuję,że Pan go podniósł i pozdrawiam.

zaloguj się by móc komentować


qwerty @BTWSelena 2 lutego 2024 14:54
2 lutego 2024 18:46

Jak już udaje się dorobić to skarbówka dictum stawia 'Pan maduzo pieniędzy a my tu mało zarabiamy' no i wtedy zaczyna się zabawa.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 2 lutego 2024 18:46
2 lutego 2024 19:18

To też,klasycznym przykładem był pan Kluska,chociaż tam była deczko inna wyższość... i takiego trzeba było załatwić metodami ...aby nie zawadzał na  drodze...nooo powiedzmy "rozwoju"... Chyba najbardziej bezpiecznym dorobkiem była ta osławiona pietruszka...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 2 lutego 2024 19:18
2 lutego 2024 21:07

Kluska i tak miał szczęście, że za kratami nie wylądował. Wojskówka w jego przypadku spartoliła robotę. Inni tego szczęścia nie mieli. Dwie lewe faktury zeskanowany podpis i miałby kilka lat samotności. Ja się wybroniłem ale tylko dzięki znajomości technik operacyjnych. Skanowano moje pieczątki i nakładano na fałszywe faktury VAT I US wypłacał miliony złotych figurantce. A owe faktury podpinano do deklaracji podatkowych składanych w US no i rozgrywka polegała aby doprowadzić do konfrontacji mojej osoby z figurantkom w uksie. Radiowóz już był gotowy. No cóż, mam rodzinne doświadczenia co to komuna i 1 godzinę przed godziną Z tak pięknie zrobiona akcją padła. Nikt nie wiedział, że w tym okresie udawałem.prezesa kontrolowanej przez UKS spółki i prawdziwe dane wprowadziłem rękami 'zrodla' osobowego, które miałem doklejone od kilku lat do gry 1 dzień przed godziną Z. Do dzisiaj wiem, że łowy trwają nadal.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 2 lutego 2024 21:07
2 lutego 2024 21:24

Akcja z Kluską była robiona przez patałachów,którzy pożałowali kasy na sprawców.Ale akcja była potrzebna ,aby nie powstał potentat w rozwijającym się prężnie rynku komputerowym. No i już pan Kluska miał wtedy kasę i nie był anonimem spod znaku"pietruszki". Później zwrócił się w stronę Boga i owiec które z powodzeniem hoduje. Teraz to sam je strzyże....Uważaj na siebie qwerty ,bo te patałachy już inaczej się wyszkolili...

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 2 lutego 2024 21:24
2 lutego 2024 21:54

Dziękuję za życzenia. Teraz już drugie/trzecie pokolenie w akcji. Ale mentorzy dalej aktywni. Przyklad: czego spodziewać się po sędzi, którego ojciec był komendantem wojewódzkim MO? Czego po sędzi, której mąż był oficerem LWP? A czego po prokuratorze, którego cała rodzina to byłe sb i tw? Dopiero majac taką wiedzę można mieć szanse w konfrontacji zwanej życiem w RP.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @BTWSelena 2 lutego 2024 21:24
2 lutego 2024 21:59

Byłem jedynym producentem oprogramowania do obliczeń wytrzymałościowych rurociągów. Amerykański Fluor Daniel był gorszy w stosowaniu. Po wygranym przetargu w Płocku i po otrzymaniu kasy wiedziałem, że 'nasi' zrobią wszystko aby nie doszło do współpracy z Amerykanami, bo złożyli mi propozycję wspólnego biura w Polsce. Było minęło ale przeżyłem.

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @qwerty 2 lutego 2024 21:54
2 lutego 2024 22:11

Chyba takim komentarzem o gorzkich pigułkach ,bo ten komentarz jest gorzki,-zamkniemy temat.Bo gdy przewalam życiorysy nowych ministrów i ministerek ,oraz działaczy Tuskowego plemienia ,to znajduję takich przykładów bardzo wiele.Czego możemy się spodziewać ? Młodzież i siła wieku nie pójdzie na konfrontację i nie chce nawet mieć takiej wiedzy w RP... może jak ich przeciągnął batożkiem po kieszeni...Tymczasem dbajmy o zdrowie i swoją ochronę,bo jesteśmy bezsilni... A kurs na prawdę mamy jeszcze na SN.......

zaloguj się by móc komentować

klon @qwerty 2 lutego 2024 21:59
2 lutego 2024 22:56

BTW

Od trzech dni nie mogę dostać się na stronę...

"Ta witryna jest nieosiągalna

Serwer www.niepokonani2012.pl potrzebował zbyt wiele czasu na odpowiedź."

Chciałem polecić koledze, ale....nie mam co polecać. Tymczasowo?
 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @K-Bedryczko
2 lutego 2024 23:38

To nie ten prodżekt.

 

inno wacyjny ?

 

 

zaloguj się by móc komentować

BTWSelena @klon 2 lutego 2024 22:56
2 lutego 2024 23:50

Faktycznie nie można teraz,byłam tam na stronie 3 dni temu .Dostępny tylko jest tylko:http://biblioteka-niepokonani.pl/trescimg/DoCiebie.pdf?PHPSESSID=14njh33m9nlddlupmm7ltpddf0

zaloguj się by móc komentować

ParysvelParwowski @BeaM 1 lutego 2024 09:54
3 lutego 2024 00:15

Zgadzam się z panią, ja też jestem naiwny. Choć z wiekiem co raz mniej

zaloguj się by móc komentować

qwerty @klon 2 lutego 2024 22:56
3 lutego 2024 08:59

Sprawdzamy. Dziękuję za info.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @BeaM 1 lutego 2024 09:54
3 lutego 2024 12:08

Dobry komentarz. Dobry Samarytanin nie buduje swojej tożsamości na cudzej wdzięczności.

zaloguj się by móc komentować

kamiuszek @pink-panther 1 lutego 2024 11:41
3 lutego 2024 12:13

Bardzo ciekawe.

Na Ukrainie bardzo popularni są ekstrasensi. Tak to się chyba nazywa. Tam jest tak duży rynek usług wróżbiarskich, że niektórzy czarownicy zdobywają ogromną popularność i są telewizyjnymi celebrytami.

zaloguj się by móc komentować

zkr @K-Bedryczko 1 lutego 2024 10:04
3 lutego 2024 16:07

> A ludzie tam nie rozumieją, że banderyzm to to samo co nazizm, nigdy Bandery nie czytali - w większości;

Ale SBU na pewno rozumie i mimo tego:
" Służba Bezpieczeństwa zwróci się do prezydenta, by nadał jej akademii imię Romana Szuchewycza"

https://www.rp.pl/swiat/art7542381-ukraina-dowodca-upa-wzorem-dla-mlodych-oficerow

OK, artykul jest z 2009. Ciekaw jestem czy przepchneli to. Strona akademii jest nieaktywna/niedostepna.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @zkr 3 lutego 2024 16:07
3 lutego 2024 16:41

Widzi Pan, tamta mentalność produkuje tylko hasła na dany czas (bardzo krótki) a potem te hasła się dewaluują. Dziś potrzebne jest, że walczymy za wszystkich i o trudnych sprawach porozmawiamy jutro. A jutro nastanie nowy dzień i się zobaczy. Bo okaże się na przykład, że Polacy nie puścili zborza albo czegoś innego i to będzie świetny powód by sie obrazić i nie rozmawiać a poza tym wy macie swoich bohaterów a my mamy swoich i tyle. U was zbrodniarze wojenni a u nas bohaterowie narodowi i nic wam do tego! Liczy się tylko interes zawierany tu i teraz i trzeba uważać, gdzie jest portfel. To jest inny świat i trzeba tak jak napsiała Pani Pink Panther mnóstwo egzorcystów, by móc potem normalnie prozmawiać.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 31 stycznia 2024 14:46
3 lutego 2024 22:59

Nie będzie, bo Taras Bulba-bis to maska politycznego spadkobiercy Mazepy i razem Chmielnickiego. Do Chmielnickiego dyskretnie się Arestowycz przyznaje, czasem niedyskretnie, bo to jest popularny narodowy mem. Mazepę Jacek Drobny opisał jako kozaka który się zakiwał na śmierc. Szkoda że Ukraińcy nie czytają Piotera, a może i na szczeście, bo by zobaczyli inne pole kiwania i z pewnością zaczęli tam robić pochody. Zawsze byli dobrzy w podchodach. Arestowycz idzie przebojem, ale jest na tyle roztropny, że Polski nie zignoruje. Polska będzie zawsze na zachód od Kijowa i on się z tym liczy. Inaczej niż Szmygal i Zełeński którzy uwierzyli w pruską potęgę. Co, w przypadku Arestowycza, nie powinniśmy odbierać jako wyraz miłości do Polski. To jest taki cwaniak jak Mazepa. My natomiast czegoś jesteśmy bardziej emocjonalni niż Słownianie wschodni, wbrew oficjalnej mitologii. 

Super tekst.    

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 3 lutego 2024 22:59
3 lutego 2024 23:08

Dzięki. Ja sądzę, że on z tej Ameryki nie wróci. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @K-Bedryczko 3 lutego 2024 23:08
3 lutego 2024 23:12

W Kanadzie mają dużo branches.

krótko.  Idioci.

 

 

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @kpiotrzk 1 lutego 2024 08:16
3 lutego 2024 23:13

Cytat z mojego poprzedniego kometnarza: "Kozacy zawsze byli dobrzy w podchodach. Arestowycz idzie przebojem, ale jest na tyle roztropny, że Polski nie zignoruje. Polska będzie zawsze na zachód od Kijowa i on się z tym liczy. Inaczej niż Szmygal i Zełeński którzy uwierzyli w pruską potęgę. Co, w przypadku Arestowycza, nie powinniśmy odbierać jako wyraz miłości do Polski. To jest taki cwaniak jak Mazepa. My natomiast czegoś jesteśmy bardziej emocjonalni niż Słownianie wschodni, wbrew oficjalnej mitologii." 

Niestety na szczęście to chyba wina KRK, św. Stanisława Szczepanowskiego, Wyszyńskiego i Wojtyły. Oni dali nam takiego kopa wewnętrznego, że do tej pory na tym lecimy. Oczywiście mówiąc my mam na myśli naród polityczny, 10% ogółu, tak jak za Rzeczypospolitej elekcyjnej. są Polacy którzy tego nie czują, i ci są bardziej podobni do Ukraińców. Ukraińcy natomiast kochają siłę. Polskę uznają o tyle o ile jest silna. Ciekawe jak długo będą kochali Tuska. 

Niestety, nawet przy tym kopie wewnętrznym, jesteśmy w dziurze. Polskojęzyczni mieszkańcy "tego kraju" coraz bardziej myślą i czują zupełnie inaczej. Wojtyła i Solidarność nie tknęły ich. Zawsze jest szansa. Ale to musiałby być znacznie większy wstrząs niż zamach Smoleński.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @K-Bedryczko 3 lutego 2024 23:08
3 lutego 2024 23:16

Musiałbym się przyjżeć, posłuchać. Dawno nie przykładałem tam ucha. Ale spontanicznie bym się nie zgodził. W Stanach nie ma przyszłości dla niego. To byłby jego koniec. 

Może za jakiś czas się złożę z panem. Chyba że Arestowycz potwierdzi pana tezę.

zaloguj się by móc komentować

Magazynier @MarekBielany 3 lutego 2024 23:12
3 lutego 2024 23:17

Tak, ale przede wszystkim dlatego że w Boga nie wierzą. I w Kościół.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @MarekBielany 3 lutego 2024 23:12
3 lutego 2024 23:18

Co zrobić.....  Panie Marku zaczynam rozumieć Pana "haiku". Bardzo mnie to cieszy.

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @Magazynier 3 lutego 2024 23:16
3 lutego 2024 23:22

Myslę, że na Ukrainie może mieć kłopoty, jest zbyt popularny - zabrał sie właśnie za ruskojęzycznych - jego target. Naziole określili go już jako ruskiego agenta. Ciekawostka on i taki naziolek korczyński jako oficerowie służb Ukrainy byli swego czasu na spotkaniu z Duginem.... Arestowicz robi jako prawo katolik i kieruje swój przekaz do ruskojęzycznych a Korczyński to unicki naziolek. Tak się w życiu plecie....

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @K-Bedryczko 3 lutego 2024 23:18
3 lutego 2024 23:35

Mniej mnie cieszy.

p.s.

dwadziesta złotych w banknocie !

po dziesięćkilo ?

 

P.S.

chiński a japoński to bardzo różne języki.

 

 

warto jak ktoś ma słuch spróbować...

 

 

zaloguj się by móc komentować

K-Bedryczko @MarekBielany 3 lutego 2024 23:35
3 lutego 2024 23:43

Ja wiem, że są różne chińczycy mają skłonnosci do r, jak francuzi. Japoński jest prostszy. 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @K-Bedryczko 3 lutego 2024 23:43
3 lutego 2024 23:51

gorzkie ?

Nie !

Podróżować na koszt firmy, z parą setek dolarów włanych w ręku?

Czy ty nie obraża mego muła ?

 

P.S.

nie osioł.

 

 

zaloguj się by móc komentować

kpiotrzk @Magazynier 3 lutego 2024 23:13
3 lutego 2024 23:57

info na dobranoc: szefem scjentologów jest... Dawid Myszkiewicz: https://en.wikipedia.org/wiki/Miscavige

zaloguj się by móc komentować

Trzy-Krainy @MarekBielany 3 lutego 2024 23:35
4 lutego 2024 11:56

"chiński a japoński to bardzo różne języki"

Zgadza się. Ale rozumieją się idealnie. Jak to możliwe? W bardzo prosty sposób. Otóż, kilka wieków temu Japończycy wzięli znaki pisowni chińskiej za swoje. Stąd gdy Chińczyk coś napisze, to Japończyk rozumie. I na odwrót.

zaloguj się by móc komentować

pink-panther @kamiuszek 3 lutego 2024 12:13
5 lutego 2024 09:19

Jeśli "nie ma" Pana Boga, to jest coś innego. W Rosji chyba podobnie.

zaloguj się by móc komentować

qwerty @pink-panther 5 lutego 2024 09:19
5 lutego 2024 09:32

Ewolucja w ujęciu darwinowskim i matka ziemia. Do hołdów już nas zmuszają od lat. To jest to inne ubrane w jedynie słuszną linię partii takiej czy siakiej.

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @Trzy-Krainy 4 lutego 2024 11:56
5 lutego 2024 21:56

Właśnie !

A my tu przewalamy kasę na znaki, znaczki i nie przypominam teraz sobie, jak to się nazywa, to co na pilotach do sprzętu wydrukowano.

Nie taniej było zastosować coś z rozsypanej herbaty ?

 

P.S.

podobno ćwierć wieku temu (!), nazwy stacji w Japonii nabyły angielskie imiona.

 

Nie wiem, wcześniej nie byłem.

 

 

zaloguj się by móc komentować

MarekBielany @MarekBielany 5 lutego 2024 21:56
5 lutego 2024 22:01

Takie wspomnienie żartem:

Suzuki San wsiadła do swojej Hondy i pojechała do Kawasaki.

 

 

zaloguj się by móc komentować

zaloguj się by móc komentować