Wywiad Zieleńskiego dla Lexa Fridmana - Tłumaczenie analizy Aleksieja Arestowicza część 1.
Moi Drodzy, dzielę się dziś pierwszą częścią wspomnianej w tytule analizy.
oryginał tutaj: Арестович: Анализ позиций Зеленского в интервью Лекса Фридмана. Сбор для военных
Analiza pozycji Zieleńskiego w wywiadzie Lexa Fridmana
Prowadzący Nikołaj Feldman -projekt Alfa -dalej opisywany jako: NF
Interlokutor Aleksiej Arestowicz – były doradca biura Prezydenta Ukrainy, obecnie emigrant – opozycjonista, kandydat na przyszłego prezydenta Ukrainy, dalej opisywany jako: AA
Moje wagi w nawiasach - KB
NF – Cześć wszystkim, to projekt Alfa, nazywam się Nikołaj Feldman, Aleksiej Arestowicz „na żywo”, „Wojenny dziennik” pierwszy w tym roku, witam Aleksiej.
AA- Dobry wieczór. Wesołych Świąt Bożego Narodzenia.
NF -aaaa, no tak według starego stylu tak jest, trudno teraz określić według starego, nowego stylu….? Nie wiadomo według jakiego stylu żyjemy. Lex Fridman to numer jeden i numer dwa. Mnóstwo pytań, nie spałem, wysłuchałem całego wywiadu który się wydarzył… Szczery wydaje się, że będziemy zmuszeni dużo dyskutować (kłócić się). … W ogóle nie wiadomy na jakie audytorium próbuje wpłynąć Władimir Aleksandrowicz Zieleński. Mam takie przeczucie, że on nie do końca wie do kogo on próbuje się zwrócić.. chyba, że to nie tak? Na twoje oko? Na jakie audytorium to było zaplanowane?
AA – On pracuje na wewnętrzne.
NF – wyłącznie?
AA – Wyłącznie, i na pozycję, którą broni ta audytoria i pozycję samego Zieleńskiego przed Trump-em i jego zapleczem (politycznym i zwolennikami). Chodzi o to, że zwolenników (Zieleńskiego-KB) jest na Ukrainie 30% nie więcej.
NF -Nie rozumiem po co mu do tego Lexa Fridman, jeśli Lex to bezpośrednia droga do amerykańskich wyborców, amerykańskiego ekstablishmentu.
AA -Lexa Fridmana oglądają, jest w trójce najbardziej popularnych vlogerów w USA po prawej, po stronie republikańskich wyborców. Ale nie tylko, to także osobisty przyjaciel Elona Maska i całego rzędu „przyzwoitych” ludzi i poprzez niego (Lexa Fridmana -KB) prościej donieść informację, opinię 30 % ukraińskiego społeczeństwa (Uwaga -Arestowicz „pije” do tego poparcia jakie ma Zieleński - KB).. a gdzie pozostałe 70% społeczeństwa? A co ciekawe: zdanie 70% zduszone głosami silnie krzyczących 30% i pozycją państwa, które to państwo represjonuje i zapisuje w „moskiewskie narracje” te 70% społeczeństwa. I co ciekawe pełne odwrócenie – te 70% społeczeństwa trzyma się haseł pod którymi on (Zieleński - KB) szedł do wyborów. A te 25-30% było jego wrogami. On ich krytykował, wyśmiewał. Dzisiaj przeszedł na stronę tych z którymi walczył. I ten wywiad to : Armia-mowa-wira 2 (hasła nacjonalistów Poroszenko - KB). A jak z wypełnieniem przedwyborczych obietnic, jak opinia tych 70% społeczeństwa? Kluczowym słowem w 2024 roku była busyfikacja ( oszustwa podczas mobilizacji -KB) i to jest odpowiedź na stworzenie alternatywnej opinii. Uważam, że nie było by opozycji tych 70% społeczeństwa gdyby nie ja i kilku jeszcze ludzi. Ludzi, którzy publicznie nie boją się mówić o tym co się dzieje. Ponieważ jedyna odpowiedź to (na terenie Ukrainy dla ludzi myślących inaczej -KB) – proszę to autobus na Pokrowsk (linia frontu -KB) albo drugi wariant: ty podlec, niegodziwiec powinieneś być zniszczony (zabity – KB). W ten sposób pracuje dzisiaj wielogłos na Ukrainie, demokracja, wolności słowa, takie rzeczy….
NF – Dla mnie zasadnicze w zakresie naszego „dziennika wojennego”, to to, że prezydent (Zieleński -KB) próbując wpłynąć na Trumpa i na przyszłe pokojowe procesy, które są nieuniknione – rozumiemy to; u niego (Zieleńskiego -KB) on nie jest w stanie podjąć jakiejkolwiek decyzji. Mam wrażenie, że próbuje przerzucić worek ze swoimi problemami na terytorium Trumpa i w stylu – „decyduj sam, jak będziesz rozwiązywał nasze problemy” i potem powinieneś nas przekonać, że twoja decyzja nas zadowala. I ta pozycja jest bardzo infantylna. Czy prezydent nie powinien pojmować, że w USA rozumieją dokładnie w ten sposób jego wystąpienie?
AA – Nie do końca wierzę, że on powinien to pojmować (Zieleński -KB). No mniej więcej rozumiem, że on rozumie. Ale to nie do końca tak. Spójrz, u niego (Zieleńskiego) była określona pozycja. A ta pozycja zamyka się w następującym: po pierwsze – powinniście nas zaopatrzyć w gwarancje, realne gwarancje, którymi powinien nas zabezpieczyć Biden i mamy wątpliwości, czy wy jesteście w stanie nas w nie zabezpieczyć, szczególnie po memorandum z Budapesztu. Wy wszyscy gady obiecaliście i nikt nie wypełnił obietnic. To raz. Drugie – gwarancją może być duża ilość uzbrojenia. Takimi gwarancjami może być zaproszenie do NATO, jak można najszybciej to trzy i zaproszenie do EU cztery. Te cztery rodzaje rozpatruje Zieleński jako rodzaje gwarancji. Tak, ze pozycja negocjacyjna u niego jest. Pytanie na ile ta pozycja jest realistyczna?
NF – Jasne, nawet Fridman mówi, że to nierealne. Jutro Tramp wychodzi z NATO i co? Prezydent (Zieleński -KB) nie ma odpowiedzi na ten wypadek.
AA – Nie ma odpowiedzi, dlatego, że oni (Zieleński i jego ludzie) myślą bardzo prosto – mamy wariant A nie ma B i C. Powinniście zrobić, tak jak my chcemy, inaczej w ogóle nie będziemy z wami rozmawiać itp. To pozycja. Ta pozycja została ogłoszona i spodobała się wielu na Ukrainie -wielu tak zwanym „patriotycznym spikerom” skłaniającym się w kierunki „armia-mowa-wiara”. Trzeźwo myśląc widzimy, że ta pozycja prowadzi „donikąd”. Celem rozmowy (tu podzielę się uwagą: po rosyjsku to obścienie – obcowanie – wydaje mi się zdecydowanie bliskie korzennemu znaczeniu tego opisu działania człowieka – KB) jest reakcja, którą otrzymujesz. Uwaga jaką reakcję on (Zieleński- KB) chce otrzymać? Jeśli Zieleński ogłasza taką pozycję oficjalnie. Co może osiągnąć, gdy mówi –„nie szanuję Putina i całego rosyjskiego narodu” i dalej idzie teza a w 2025 roku planujemy podpisać z nimi pokój. Putin – głodomór (nie wiem czy do końca dokładnie zrozumiałem KB)-stary dupek, ale planuję z nim podpisać pokój. Naród rosyjski złoczyńcy, orki, podli ludzie i ja ich wszystkich nie szanuję ale z pewnością się z nimi pogodzimy.
NF – Ale to niczego nie gwarantuje odnoście pokoju. Rozumiem – odnośnie braku szacunku. Trudno przewidzieć, jak do tego odniesie się trzeźwa część amerykańskiej wspólnoty.
AA – Dawałem przykład – my z Tobą się pokłóciliśmy, 10 lat u nas dzika kłótnia. Potem zdecydowali się nas pogodzić, przyszedł Papież i powiedział – pogódźcie się. Siadam z tobą za stołem noworocznym, bożonarodzeniowym i Papież mówi : „błogosławię was moje dzieci i w 2025 roku się pogodzicie”. Ja mówię na to oczywiście i biorę sałatkę i wysypuję ci na głowę, albo ty wysypujesz mnie tę sałatkę. Na przykład. A Papież mówi: „poczekajcie poczekajcie - te działania jawnie są przeciwne celowi naszej biesiady”. A ja mówię – nie to właśnie pomoże w naszym pogodzeniu się i wylewam ci za kołnierz butelkę szampana. Bluzgam na ciebie i mówię do Papieża oczywiście podtrzymuje Wasze Tezy. Oczywiście w 2025 roku obowiązkowo będzie pokój i dodatkowo obowiązkowo przyjmą nas do NATO i dadzą dużo dużo uzbrojenia.
NF – mam pytanie, popatrzy on (Zieleński) mówi – „nie szanuje języka rosyjskiego nie szanuję rosyjskiego narodu”. Prezydent nie rozdziela ruskich, rosyjskiego narodu, rosyjskiego rządu. Nie oddziela Rosjan od ruskich. Wszystko w jednej kaszy. A gdyby w Izraelu odnosili się tak do wszystkich Arabów i i do arabskiego języka z powodu tego, że cały arabski świat, władze arabskiego świata chciały zniszczyć Izrael co by było wewnątrz Izraela??
AA – Kola, wszystko jeszcze gorzej, wszystkie negocjacje prowadzone były po rosyjsku, wszystko co było poza kadrem było prowadzone w języku rosyjskim. Biuro prezydenta (Zieleńskiego -KB) to miejsce, gdzie ludzie mówią po rosyjsku, wszyscy bez wyjątków, włączając Zieleńskiego. Nie ma żadnych wyjątków, to tylko oficjalnie… Człowiek mówi (Zieleński -KB), że język który jest moim rodzimym językiem, językiem, którym mówiła moja mama, język na którym dorastał i zrobił na tym języku karierę itd. On mówi, że tego języka nie szanuje. Nie słyszałem żadnego zebrania za cały okres mojej pracy w biurze prezydenta które by było przeprowadzone na innym języku niż rosyjski. Spędziłem tam dwa i pół roku. I to jakie dwa i pół roku…. I jak mówią że on taki był wtedy a teraz się rozmyślił – to nie prawda. To hipokryzja i gra aktorska. Oceniam to jako grę aktorską wychodzącą z dwóch przyczyn: pierwsze: to mu się podoba, grać lidera z zachmurzonym czołem, przeżywającego za nację, który będzie bić się do końca i drugie to strach przed radykałami, przed agresywną części audytorium, pośród których dostatecznie wielu wojskowych. On się przestraszył wypełniać warunki umowy 9 grudnia 2019 roku którą zawarł, choć sytuacja wtedy była o wiele bardziej pokojowa (szczyt normandzki w Paryżu- KB). Tam biegało 400 radykałów po tej dzielnicy. Ja ochraniałem tą dzielnicę i było15-16 000 gwardii narodowej i policji. A dzisiaj, kiedy całe brygady są uzbrojone ciężkim sprzętem, sznureczek się trochę rozwiązuje i chce się być najbardziej radykalnym od wszystkich radykalnych no i trzecie to kalkulacja, że będziemy się upierać i obowiązkowo „przegniemy wajchę w nasza stronę”. Tak nie bywa nie pierwszego ni drugiego ni trzeciego.
Po pierwsze nie wolno być hipokrytą, jeśli ty mówisz w swoim życiu po rosyjsku i opowiadasz, że nie przyjmiesz języka rosyjskiego- to hipokryzja. Drugie, jeśli boisz się radykałów… trzeba zrozumieć, że polityka organizuje się w interesach większości i jeśli masz wybór pomiędzy 30 % i 70% społeczeństwa, trzeba grać na korzyść 70%, ponieważ to oni ciebie wybierali oni dali ci pełnomocnictwo. To większa część narodu i kluczowa część narodu. A z 30% trzeba szukać wspólnego języka i wplatać ich we wspólne dobro. Tak jak oni to rozumieją. W części powiedzieć, panowie tak nie będzie a w jakiejś części powiedzieć – panowie wy „mołodcy” – i róbmy tak. Na przykład wzmacniać siłową część państwa w tym za ich rachunek. To jeden z kluczowych tematów. Tak robiłby lider 100% mieszkańców. W tym wywiadzie (Zieleńskiego -KB) widziałem wiele, między innymi zobaczyłem negatywny odbiór amerykańskiego audytorium do którego zwracał się w wywiadzie Zieleński. To druga doba od wywiadu. Mój telefon jest gorący od połączeń. Oni (amerykańscy znajomi Arestowicza-KB), jak by to powiedzieć delikatnie…, tam są zupełnie inne oceny tego wywiadu niż u patriotycznej części na Ukrainie. Nazwałem to delikatnie. Nie zobaczyłem prezydenta 100% Ukraińców, zobaczyłem prezydenta 25-30-%. Jak Poroszenko – „armia mowa wira”-dwa, dokładnie. A 70% pozostałych kto będzie reprezentował na arenie międzynarodowej i wewnętrznej? Dlatego to skalkulowany wywiad, skalkulowany na udział w kampanii prezydenckiej następnej. Wejście do wyborów jako nieugiętego lidera Ukrainy. On pracował na ten obraz który był wypracowany w marcu 2022 roku. A sytuacja zmieniał się już 1000 razy i teraz jest zupełnie inna. Teraz potrzebny giętki polityk, który szukałby innych dróg i osiągnięć. Między innymi orientując się na amerykańskie audytorium. Amerykanie znaleźli tam tak wiele absurdów i bezpośrednich sprzeczności. Próba spodobania się Trumpowi była zrobiona maksymalnie nie wygodnie dla Trampa. Nie wiem kto konsultował ( Zieleńskiego -KB). Ale to absolutnie nie trampowski styl przekazania informacji. Kiedy na Trampa przerzucają gorącą patelnię – zrób postanów coś, my popatrzymy, my siądziemy i przekonamy…. Z nim nie należy tak rozmawiać. Reakcja będzie dokładnie odwrotna do oczekiwanej. Nie mówiąc już o tym, ze w drużynie Trampa wielu ludzi delikatnie mówiąc bardzo specyficznie odnoszących się do Ukrainy i do Zieleńskiego. To widać po tweedach Muska. I z nimi potrzebny jest zupełnie inny styl rozmowy. Taki styl (Zieleńskiego) raz i na zawsze odpycha to audytorium. Ten styl (Zieleńskiego) potwierdza ich obawy i niczego nowego im nie nazywa. Oni widzą upartego człowieka, reprezentującego upartych ludzi, którzy niczego nie chcą niczego zrobić z tym że prezydent Tramp proponuje zakończyć tę wojnę. Ok my mamy ofertę a wy odmawiacie, a potem żądacie od nas pieniędzy i broni. Jak to wybaczcie, rozumieć? To było główne pytanie (tych dzwoniących znajomych Arestowicza do Arestowicza- KB).
NF -Jedna z głównych tez, która osobiście mnie dotknęła to ta że 4 lata Trumpa to niewielki czas by znacząco wpłynąć na pokój tu i teraz (tu pewnie chodzi o tezę Zieleńskiego podczas omawianego wywiadu-KB). A to wydaje się bardzo przykładowe: „twój czas Trump dla nas nie ma żadnego znaczenia”. Cztery lata to dla nas mało. Potem odejdziesz i co?
AA – To oświadczenie mniej więcej brzmi tak: „ twoje pomysły twoja pozycja i twój czas prezydentury to jest nic”. Czyli powiedziano prezydentowi USA wybranemu po raz drugi, który dał słowo, że zakończy tę wojnę, wielokrotnie obiecał, 39 razy obiecywał to swoim wyborcom: „Mistrzu, mamy poważne wątpliwości, że sobie poradzisz, dlatego daj dużo broni.” Ten wywiad na granicy policzka dla Trumpa. Maksymalnie nieudana wiadomość, jaką można było przesłać Trumpowi.(…) Trump to nie ta osoba, która lubi wątpliwości pod swoim adresem. Dam wam przykład, jak zostało to przyjęte, Lex (Fridman) jest programistą, doktorem, sztuczna inteligencja itp. On zrobił ścieżkę dźwiękową tam idealny przekład na rosyjski i angielski. Radzę zrobić w następujący sposób: zaznaczcie oryginalną ścieżkę dźwiękową jak było to zapisane realnie a nie potem ładnie przełożono. I zupełnie być może, że zmienicie swoje zdanie o tym wywiadzie. Tam wszystko trochę nie tak (taka gra słów- KB). A przynajmniej otrzymacie uzupełniającą informację.
NF -Aby unaocznić, dlaczego to takie ważne dla zewnętrznej narracji, chciałbym zwrócić uwagę na oświadczenie Makrona, który już dzisiaj w południe oświadczył, że przywołuje Ukrainę by prowadziła realne (nie wydumane -KB) dyskusje na tematy terytorialne. Oświadczył, że tylko Ukraińcy maga prowadzić tego typu realne rozmowy. Nikt inny tylko Ukraińcy. I w danym wypadku Makron sygnalizuje, że jeśli nie będzie realistycznych rozmów na ten temat to nie należy oczekiwać takich rozmów od nikogo innego. Nie należy oczekiwać, że Trump sam będzie coś proponował, że Putin coś zaproponuje.. To sprawa Ukrainy. A jednocześnie gdy ogłaszana jest zupełnie nie realistyczna propozycja, powoduje, że światowi liderzy zmuszeni są reagować odpowiednio do tego i odnosić się „odpowiednio” do prezydenta Zieleńskiego i do Ukrainy. Twoim zdaniem do czego to doprowadzi? Przyjdzie 25 stycznia na dziej urodzin Zieleńskiego siądą do rozmowy Trump Putin i Zieleński. Dogadają się lub nie….. Takie przeczucie, że Zieleński pokazuje, że on może tam pojechać tylko po to by „napluć do barszczu”, zerwać te rozmowy. Jeśli te rozmowy będą zerwane, co nas czeka, twoim zdaniem?
AA – Istnieje koło zgody. To pozycja nowej administracji USA, Putin, który także chce się pogodzić, na jakich warunkach to oddzielna historia. Chciałby zakończyć wojnę na tym etapie i pozycja Europy, którą ogłasza Makron, …Szolc. W Niemczech wybory…. Jest formuła porozumienia. Jedyna osoba która zrywa te formułę porozumienia to Zieleński i te 30% społeczeństwa na Ukrainie na których się opiera. Armia-mowa-wira. Właśnie ta „armia-mowa-wira -2” nie rozumie w jaki nienormalnie to wygląda. Z perspektywy widać, że oni zawsze znajdowali się w bańce i dla nich koncepcja ważniejsza od ich własnych mózgów, sumień i wszystkiego pozostałego. Teraz jeszcze bardziej przedstawia się ta przepaść. Czytałem ich (tych nacjonalistów ukraińskich) komentarze i porównywałem komentarze które lawinowo sypią się na mój telefon – Amerykanów i Europejczyków. To fundamentalna przepaść. Tam wszyscy chwytają się za głowy i Makron nie wytrzymał i w delikatny sposób zakomunikował: „trzeb by było się wam przygotować”. Jest formuła porozumienia, i działania przeciw tej formule to działania przeciwko planom Trampa Europejczyków i Putina. Oni widzą pokój w różny sposób, znajdują się w pewnego rodzaju konflikcie. Ale jest wspólne porozumienie, minimalne porozumienia związane z tym, że wojnę trzeba kończyć. Co którzy działają przeciw temu porozumienia, nawet jeśli to prezydent Zieleński stawiają się w kontrze do tych planów partnerów europejskich i amerykańskich. Ten wywiad to pozycja sprzeciwu. A teraz na jednej szali kładziemy bardzo waleczną Ukrainę, nie całą ale to 30% Ukrainy a z drugiej strony cała moc państwa -USA, które reprezentuje Tramp i całą siłę EU. A my na 85% jesteśmy zależni od nich w temacie uzbrojenia i budżetu. Jak myślicie, ta nasza waleczna pozycja …. Przykłady działań: 1 – im zrobi się wstyd, zrozumieją jak my mamy rację a oni nie mają racji i zupełnie zmienią swoją zewnętrzną politykę. Zaczną wojnę z Putinem, nas przyjmować do NATO, dzielić Rosję i niszczyć jej potencjał atomowy. Drugi wariant: nie będą zmieniać planów, maja swoje strategiczne interesy i mają tylko jedną przeszkodę, ta przeszkoda udzielała wywiadu Leksowi Friedmanowi. Jak myślicie, jaki wariant bardziej realistyczny?? Zdanie tych 30% nikt nie będzie analizował. Tam będzie krótka rozmowa. Zakręcą kran i wszystko. Jaki wariant?? Dlatego, obawiam się, że wnioski będą jednoznaczne. Decyzja została podjęta dawno i znacznie wcześniej niż ten wywiad. Będzie oświadczenie mniej więcej tego typu: „ widzicie Putin nie chce z wami rozmawiać, przecież chcemy pokoju, prawda? Chcecie dobra dla waszego kraju? W związku z tym, trzeba by Putin rozmawiał z kimś innym. Tak mniej więcej będzie oznajmione. Z wami on nie chce a pokój jest potrzebny. Wy za pokój, prawda? Jest tylko jedna przeszkoda, powinniście zrobić krok w bok i odejść w cień. A jeśli nie…. Wolna zachodnia prasa, ona wolna prawda?? Aby rozpocząć różne publikacje, intersujące śledztwa. A poza tym oni maja przyjaciół na Ukrainie, którzy już dysponują śledztwami. Przypomnijmy sobie wywiad przyszłego szefa FBI, który powiedział, że zmuszeni będą robić audyt, który powinien pokazać, co się dzieje na Ukrainie z pomocą. Największy punkt krytyczny dla republikanów, to to, że Zieleński w wywiadzie nie przyznał się do korupcji na Ukrainie. Jeśli by on powiedział: „tak mamy korupcję ale ja robię wszystko by ją zwalczyć” to było by ok. Ale on powiedział, że jej nie ma. A teraz przeciąga się skandal z minami, które idą z Ukprom oborony( typu naszego PGZ-KB), które nie działają. A jak by tam pokopać… i kopać daleko nie trzeba… tylko pomyśleć i wszystko na powierzchni. Dlatego na wszystkich kluczowych pozycjach niepowodzenie. Nikt oficjalnie oczywiście tego nie powie, ze jest tylko jedna przeszkoda… Nawet ONZ opublikowało raport, że na Ukrainie narusza się prawa kościoła (cerkwi-KB), przeprowadzana jest „busyfikacja”, która narusza prawa człowieka. Przypominam, że raport Transparency International powinien być w czerwcu 2024 roku, gdzie były bardzo nieprzyjemne oceny tego o czym piszą w ONZ. Ale wtedy były rzucone ogromne pieniądze i siły lobbystów by zatrzymać publikacje tego raportu. Typu: „bijemy się z krwawym wrogiem a wy takie paskudztwa na nas..” Ale pewnego dnia mogą to opublikować. Z nowymi danymi. Sądzę, że nacisk będzie się zwiększał na to miejsce „koła zgody”, które przeszkadza zakończeniu. Zobaczymy… W tym wywiadzie Zieleński oświadczył: ” ja nie ma zamiaru działć zgodnie z waszymi planami, ma zamiar działać tak, by wasze plany się nie zrealizowały i trzecia podejmuje działania, by wasze plany się nie zrealizowały – kontrnatarcie w kurskiej obłasti, a wy jeśli się przydacie, możecie dać nam dużo dużo broni.”
NF – I 300 miliardów.
tagi:
![]() |
K-Bedryczko |
16 stycznia 2025 10:33 |
Komentarze:
![]() |
gabriel-maciejewski @K-Bedryczko |
16 stycznia 2025 10:39 |
A gdzie tekst?
![]() |
K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2025 10:39 |
16 stycznia 2025 10:42 |
już jest - dawno nie publikowałem
![]() |
gabriel-maciejewski @K-Bedryczko 16 stycznia 2025 10:42 |
16 stycznia 2025 10:49 |
Ok
![]() |
gabriel-maciejewski @K-Bedryczko |
16 stycznia 2025 11:04 |
Niezłe. Jeśli jest tak, jak mówi, to znaczy, że Zełenski chce się w istocie przypodobać Moskwie, bo jak każdy jej były poddany rozumie tylko język siły. To jest dramat
![]() |
K-Bedryczko @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2025 11:04 |
16 stycznia 2025 11:09 |
i mało tego sugeruje, że ci wszyscy wielcy patrioci propagandyści są wystrugani w Moskwie, łącznie z Banderą wcześniej.
![]() |
saturn-9 @K-Bedryczko |
16 stycznia 2025 13:33 |
... Ale jest wspólne porozumienie, minimalne porozumienia związane z tym, że wojnę trzeba kończyć. ...
olimpijczycy czyli decydenci zaspokoili pragnienie ? Prezydent elekt wrzucił przed miesiacem na swoim Truth Social: Rosja straciła żołnierzy 600 tysięcy a Ukraina 400 tyś. W sumie to milion [JEDEN a ZER 6 znaczy Olimp] znaczy już wystarczy? za dr. Sz...
![]() |
BeaM @K-Bedryczko |
16 stycznia 2025 14:21 |
Bardzo cenny tekst, i plus za odwagę :) Bo ja pamiętam pana poprzednią, sprzed roku chyba, publikację. Opisywana sytuacja potwierdza wszystkie moje obawy i intuicje odn. prezydenta Z. jeszcze jak w glorii zwycięstwa i ładnym garniturze uśmiechał się do machających mu kwiatami zwolenników. Jasne, że wojna zmienia człowieka, ale on po prostu swoją „bezkompromisową" postawą dąży od katastrofy, w tym własnego narodu. Już na tym etapie jest materiałem na antybohatera. Dlatego w sumie ta wiadomość, że jest jakaś zgoda na ekshumacje wołyńskie i że on przyjeżdża do wwy bardziej mnie zatrwożyła niż ucieszyła. Zapachniało mi to jakimś grubym i krzywym dealem. Na jakieś ustępstwa poszedł, coś tam mają odkopać (nie wiadomo w jakim zakresie), ale rachunek, który zostanie nam za to wystawiony będzie słony. Wobec tego, co jest w pana notce, rodzi się pytanie - komu sprzyjamy, wspierając Ukrainę? Popierając działanie jej władz, działamy przeciwko większości narodu. Taki paradoks. Pozdrawiam.
![]() |
K-Bedryczko @saturn-9 16 stycznia 2025 13:33 |
16 stycznia 2025 14:43 |
myślę, że tam są bardzo silne powiązania z Sorosem. I paradoksalnie jak w powiększeniu widać, że narodowi socjaliści to jednak socjaliści.... z jednej bandy. U nas dopiero teraz widać jak razem do knajp chodzą i wyzywają dziennikarzy wspólnie.
![]() |
K-Bedryczko @BeaM 16 stycznia 2025 14:21 |
16 stycznia 2025 14:51 |
Dziękuje, to dopiero początek: pierwsze 23 minuty 2 godzinnego programu.... Są sojusznicy Polski na Ukrainie; byłem załamany wcześniej a teraz widzę, że są ludzie, którzy zrozumieli, że jesteśmy skazani na siebie, jeśli chcemy prztrwać. Związek z rozsądku i oparty na kalkulacji wydaje się najbardziej trwały jeśli chodzi o byty polityczne. Sprzyjamy relacjom, jakie będą w przyszłości, dla nich Polska to jest spokojne zaplecze. Teraz niestety mamy do czynienia z kłamcami i oszustami na górze i z drugiej strony wojskiem, które płaci swoją krwią za swobodę ich dzieci i wnuków. Nie będzie łatwo, ale już podejmowane są próby porozumienia. Poza rządem Zieleńskiego.
![]() |
Drzazga @K-Bedryczko 16 stycznia 2025 14:51 |
16 stycznia 2025 16:05 |
Czy będziemy tego chcieli czy nie porozumienie odbędzie się ponad naszymi głowami, bo tak jest w interesie USA. Zmontują większą federację, bo skazani na siebie się zagryziemy.
![]() |
BTWSelena @K-Bedryczko 16 stycznia 2025 14:51 |
16 stycznia 2025 17:05 |
Hmnnn... być może coś z tego będzie...jeżeli Ukraina i nie tylko Ukraina zechce przetrwać... ZSRR zmienił nazwę na FR,lecz nigdy nie pozbył się mentalności agresora.Wszystkie zagarnięte Republiki po II wojnie wziął pod swoją jursdykcję,łomocząc i gwałcąc ludzką inteligencję. Jak było,to wiemy i po dzień dzisiejszy mamy agentów na karku,gotowych do współpracy z FR....System sowiecki podarował agresorowi metodą sprawdzoną niewolników,jako psa na łańcuchu...
Nie inaczej jest na Ukrainie,której to politycy nigdy nie odeszeli od poradzieckiego modelu oligarchicznego... Rewolucję którą nazwali pomarańczową do dzisiaj określa się dokładnie" protestem milionerów przeciwko miliarderom".
Przed i po ogłoszeniu niepodległości Ukrainy 24 sierpnia 1991 roku - tam nic nie odbyło sie bez zezwolenia ZSRR/FR ,Oligarchowie musieli pytać wodzów FR co kupić i sprzedać,aż zaplątali się we własne gacie...Doszło do sytuacji,że rąbek spódnicy,przeszkadza baletnicy i nagle wróg u bram granic...Akurat !
![]() |
OjciecDyrektor @K-Bedryczko |
16 stycznia 2025 20:03 |
To może i ja dorzucę coś. Ten wywiad to takie gdybanie. Zeleński jest uzalezniony od oligarchów, a oligarchowie od Londynu. Wg mnie wojna sie nie skonczy, a to co robi Zeleński to takie niby zaproszenie Trumpa do walca, ale z gory wie, że Trumpowi się nie uda zatańczyć.
Caly tekst oceniam w kategorii, że Zelenski to miękkiszon. O zupelnie zapomina się o tym, że on powie tylko to, co chce Londyn, aby powiedział. Ukraina jest tak naprawdę angielskim hrabstwem, które próbują "wikngowie" podbić i zaanektować. Wg mnie dyskutanci to propagandyści, usiłujacy sprawiać wrażenie obiektywnych i zorientowanych. Sorry, ale to są Bartosiaki.
Tak naprawde analize trzeba zacząc od analizy polityki Londynu wobec Europy Środkowo-Wschodniej. W tej polityce nie ma miejsca na rosyjskie wplywy. Nawet Serbii postawiono ultimatum: albo wyautowanie Gazpromu z Serbii albo wstrzymanie azerskiego gazu. Serbia na te chwile nie ma azerskiego gazu, bo Gazprom ma jakis udzial w serbakim operatorze gazowym.
Tak wiec mnie to rozczarowało. To znowu zaciemnia realną sytuacje. Lud-ie to czytaja na swoja szkode.
![]() |
K-Bedryczko @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 20:03 |
16 stycznia 2025 20:12 |
Mamy zupełnie inne poglady na rzeczywistość niech pan robi analizy polityki Londynu i więcej mi głowy nie zawraca. Ja gwarantuję to samo.
![]() |
Nova @K-Bedryczko 16 stycznia 2025 14:51 |
16 stycznia 2025 20:30 |
Oby tak było jak Pan pisze tylko znowu może być tak że oligarchowie mający realne zasoby władzę, i kontakty z wielkim biznesem globalnie mogą mieć w poważaniu interes Ukrainy jako Państwa i kierować się swoim wąsko pojętym interesem w sektorze w którym działają. Nawet wbrew interesom i aspiracjom narodu ukraińskiego. Oby była tam grupa ludzi która jak polska arystoracja w 14 w. postawiła na Listwę ona postawi dziś na Polskę.
![]() |
K-Bedryczko @Nova 16 stycznia 2025 20:30 |
16 stycznia 2025 20:37 |
To są na na razie nadzieje. Tworzy się tam partia wokół biznesu i wojska. Jestem po prostu przekonany, że tylko sojusz jest w stanie pozwolić nam się rozwijać w tych bardzo trudnych czasach, jakie idą. Jest to na razie tylko szansa. A I Rzeczpospolita wydaje się z tej perespektywy prawdziwym cudem. Ale sądzę, że warto wiedzieć, co się dzieje poza oficjalna propagandą.
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 20:03 |
16 stycznia 2025 21:13 |
To ja zaproponuję alternatywny scenariusz. Wojna jednak skończy się, bo to już jest dogadane z Trumpem. Publice puszcza się info, że oni z Putinem dopiero zaczną negocjować. Zelensky nie będzie miał wiele do powiedzenia, jego czas się skończył, zastąpią go kimś bardziej „elastycznym". Ambicją Trumpa jest nie tylko obiecany pokój, ale i swego rodzaju okiełznanie i uczłowieczenie bestii, może nawet dążyć do przywrócenia Putina na salony, jakby się nic nie stało. Reset na specyficznych, swoich zasadach. Państwa sojuszu będą musiały to łyknąć, bo stracą gwarancje, a do tego zostanie im podwyższona stawka na zbrojenia.
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 16 stycznia 2025 21:13 |
16 stycznia 2025 21:23 |
Za rok, półtora będzie Pani żyła w zupełnie odmienionej rzeczywistości, a wojna na Ukrainie jeśli się skończy; to nie wskutek negocjacji Trumpa z Putinem, wskutek innych "nieprzewidzianych" okoliczbości. Trump jest zderzakiem przeznaczonym do całkowitej amortyzacji. Premier Indii może buezbyt wyraźnie to powiedział, ale skoro tak bardzo się ucieszył, że Trump będzie prezydentdm, to przewiduję właśnie coś takiego. Prezydentura Trunpa to będzie pasno nieustających konfliktów i Trump zwyczajnie się zaora. Oczywiście będzie miał alibi. A jakże! Ale wg mnie Trump przejdzie do historii jako prezydent, który "się nie sprawdził". Takie mu buty szyją.
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 21:23 |
16 stycznia 2025 21:32 |
Kurczę, że pan już dziś wie, że Trump się zaora... Pożyjemy, zobaczymy i o ile dociągniemy, to może wrócimy do tego wątku
![]() |
K-Bedryczko @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 21:23 |
16 stycznia 2025 21:57 |
dopóki pan nie napisze analizy polityki Londynu proszę u mnie nie komentować.
![]() |
BeaM @K-Bedryczko 16 stycznia 2025 21:57 |
16 stycznia 2025 22:21 |
Może to jest dobra metoda - zadaniować tych, co się popisują swoimi „kontrowersyjnymi" wrzutkami, ale jak mają dostarczyć konkretów, to stosują rozmaite uniki, przekierowania uwagi, odwracania kota ogonem etc. Przypomina to mechanizm działania prowokatorów z gwarancjami bezkarności. Może ojDyr ma tylko własną misję generowania odsłon portalu i po prostu wrósł w tę bezpieczną, rozrywkową rolę.
![]() |
K-Bedryczko @BeaM 16 stycznia 2025 22:21 |
16 stycznia 2025 22:36 |
Szanuję wszystkich, którzy piszą na portalu Gabriela, ale w tym wypadku sądze że co namniej "w porządku" będzie wymagać konkretów.
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 16 stycznia 2025 22:21 |
16 stycznia 2025 22:44 |
Nie. Wystarczy, że Coryllusowi napisałem na priv, co o tym "shit-talku" sądzę. Wrzucać polemiczny dialog dwóch "ekspertów" i zakazywać polemiki to.....
Więcej tu nic nie napuszę.
![]() |
K-Bedryczko @K-Bedryczko |
16 stycznia 2025 22:46 |
czekam na analizę polityki Londynu. Może mi pan na priv napisać. Bez makaronizmów bardzo proszę.
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 16 stycznia 2025 22:21 |
16 stycznia 2025 22:49 |
I niech Pani zwróci uwagę na to, że ci shit-talkerzy nie używają nazw "Niemcy" czy "Francja", a pojecia "partnerzy europejscy".
No i ciekawe, że autor bloga nie poddał analizie ten shit-talk. Za to nakazał mi napisanie analizy polityki Londynu. Pojawia się więc pytanie: po co ta notka? Aby pokazać, jski to Żelrński jest hipokryta? Jaki jest podły?
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 22:44 |
16 stycznia 2025 22:50 |
No właśnie potwierdził pan to, co napisałam – jak jest pytanie o konkret, to jest unik. Autor notki nie zakazuje polemiki, tylko prosi o jej uzasadnienie. To się nazywa odpowiedzialność za słowa. A pan się popisuje i mówi, że wymienia uwagi z gospodarzem na boku. Dobrze, że nie z Trumpem.
![]() |
zkr @K-Bedryczko |
16 stycznia 2025 22:51 |
Ciekawy wywiad. Przypomnial mi Pan Arestowycza, zapomnialem o jego istnieniu.
Przy okazji, zaskoczyl mnie temat z dzisiaj. Porozumienie/pakt:
UK pledges support for Ukraine with 100-year pact
"Stuletnie partnerstwo" Ukrainy i Wielkiej Brytanii. Zełenski i Starmer podpisali umowę
![]() |
OjciecDyrektor @K-Bedryczko 16 stycznia 2025 22:46 |
16 stycznia 2025 22:51 |
Panu nic nie napiszę, skoro Pan nie potrafi napisać analizy wstawionego przez siebie dialogu dwóch shit-talkerów.
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 22:49 |
16 stycznia 2025 22:52 |
Poprosił o rozwinięcie tezy, sam w komentarzach napisał co sądzi. Proszę nie cwaniakować, tylko rach-ciach do tego Londynu, sama jestem ciekawa :)
![]() |
OjciecDyrektor @zkr 16 stycznia 2025 22:51 |
16 stycznia 2025 22:55 |
Ale ci shit-talkerzy wyśmiewają Żeleńskiego, że nie ma innych ofert dla Moskwy. I oni już powiedzieli, że Trump nie zaakceptuje takiego braku plalnu B i C. Czyli wychodzi z tego dialogu, że Trump jest jakimś sekretarzem Putina. Może jest, ale niech to powiedzą otwarcie.
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 22:49 |
16 stycznia 2025 22:56 |
Klasyka, czyli czepianie się jakiejś dupereli, w stylu nazewnictwo, a oomijanie meritum. Coś mi to z wczoraj przypomina...
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 22:55 |
16 stycznia 2025 22:57 |
Może to jeszcze wypłynie, pan Bedryczko pisał, że to zaledwie fragment tej rozmowy.
![]() |
BeaM @zkr 16 stycznia 2025 22:51 |
16 stycznia 2025 22:59 |
Myśli pan, że to ruch wyprzedzający negocjacje pokojowe między Trumpem a Putinem?
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 16 stycznia 2025 22:52 |
16 stycznia 2025 23:00 |
No cóż...napisałem tylko tyle, że kluczem do zrozumienia wszelkixh wystąpień Żeleńskiego jest odgadbięcie polityki Londynu. Czy z tej mojej wypowiedzi wynikało; że ja ją znam? Nie. Ale ci dwaj shit-talkerzy gadają ze sobą tak, jakby Żeleński nie miał za plecami Londynu, a jakiś ukraińskich nababów.
Stąd uważam, ze wstawiabie tego dialogu i zachęcanie to jego oceny, a jednocześnie zakazywanie mi - bez przedstawienia polityki Lobdynu - dalszego komentowania jest kuriozalne....mówiąc eufemistycznie.
Dla mnie ten dialog to putinowska propaganda i tyle i dipraedy jie wiem, po co mamy pochylać się nad tym shitem.
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 16 stycznia 2025 22:57 |
16 stycznia 2025 23:02 |
Wiecej shitu nie wpływa na podniesienie jakości shitu....
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 23:00 |
16 stycznia 2025 23:03 |
Nadużywanie tutaj wszędzie hasła „putinowska propaganda" jest jak wytrych, który otwiera wszystkie drzwi... A tak naprawdę zamyka wszelką dysusję i pewnie o to chodzi.
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 23:00 |
16 stycznia 2025 23:06 |
Myśli pan, że jak się ma za plecami Londyn, to po to, żeby to rozgłaszać? To chyba zrozumiałe...
![]() |
zkr @BeaM 16 stycznia 2025 22:59 |
16 stycznia 2025 23:13 |
> Myśli pan, że to ruch wyprzedzający negocjacje pokojowe między Trumpem a Putinem?
Wlasnie nie mam zdania. Dlatego wrzucilem temat bo jest ciekawie.
![]() |
BeaM @zkr 16 stycznia 2025 23:13 |
16 stycznia 2025 23:30 |
Może Anglicy, czując, że wojna zbliża się do końca, zapragneli ostatnim rzutem na taśmę sprzedać Ukrainie trochę sprzętu. Bo chyba nie są to podarki :)
![]() |
zkr @BeaM 16 stycznia 2025 23:30 |
16 stycznia 2025 23:38 |
> zapragneli ostatnim rzutem na taśmę sprzedać Ukrainie trochę sprzętu
Mysle, ze im nie chodzi o sprzedaz sprzetu. Kacapia chce zajac cala poludniowa Ukraine a UK nigdy nie pozwoli na monoplizacje polnocnego wybrzeza Morza Czarnego.
![]() |
Paris @BeaM 16 stycznia 2025 23:30 |
16 stycznia 2025 23:42 |
Zdaje sie, ze...
... trafilas w sedno !!!
![]() |
BeaM @zkr 16 stycznia 2025 23:38 |
16 stycznia 2025 23:44 |
Who knows... I tym sposobem odrobiliśmy lekcje za Ojca Dyr. Dobrej nocy!
![]() |
K-Bedryczko @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 23:00 |
16 stycznia 2025 23:58 |
panie sprawia pan wrażenia człowieka głucheg i takiego co nie zrobi 20 pompek.
napisał pan:
"Caly tekst oceniam w kategorii, że Zelenski to miękkiszon. O zupelnie zapomina się o tym, że on powie tylko to, co chce Londyn, aby powiedział. Ukraina jest tak naprawdę angielskim hrabstwem, które próbują "wikngowie" podbić i zaanektować. Wg mnie dyskutanci to propagandyści, usiłujacy sprawiać wrażenie obiektywnych i zorientowanych. Sorry, ale to są Bartosiaki.
Tak naprawde analize trzeba zacząc od analizy polityki Londynu wobec Europy Środkowo-Wschodniej. W tej polityce nie ma miejsca na rosyjskie wplywy. Nawet Serbii postawiono ultimatum: albo wyautowanie Gazpromu z Serbii albo wstrzymanie azerskiego gazu. Serbia na te chwile nie ma azerskiego gazu, bo Gazprom ma jakis udzial w serbakim operatorze gazowym.
Tak wiec mnie to rozczarowało. To znowu zaciemnia realną sytuacje. Lud-ie to czytaja na swoja szkode. "
nie będeziesz mnie pan cenzurował nie życzę sobioe rzucania gównem u mnie i to jest ostatnia grzeczna prośba.
tak więc opierając się na cytatcie z pana" Tak naprawde analize trzeba zacząc od analizy polityki Londynu wobec Europy Środkowo-Wschodniej." prosze pokazać tą analizę na nie rzucać mi tu gównami. nie spodziawałem się takiego "mistrza" na tym portalu.
![]() |
K-Bedryczko @K-Bedryczko |
17 stycznia 2025 00:03 |
Bardzo dziękuję za analizę wszystki poza panem dyrektorem. Jutro postaram się przygotować 2 część. Chciałby zwrócić uwagę, że cały czas mamy do czynienia z wielkimi firmami władającymi ziemiami ukraińskimi. poza tym londyn zdaje się, potrzebuje na gwałt pieniędzy a niemcy się chyba Polską nie chcą podzielić.
![]() |
BTWSelena @K-Bedryczko 17 stycznia 2025 00:03 |
17 stycznia 2025 00:28 |
Nie oceniam zaprezentowanego wywiadu w kategorii"propaganda Putina"... absolutnie. Dokładnie chyba wszyscy pamiętamy z czym boryka się Ukraina,czyli wielkimi firmami władającymi setkami i tysiącami hektarów oraz strategicznymi firmami. I nie są to tylko właściciele Oligarchii rodzimej. Czekam z zainteresowaniem na część 2...
![]() |
K-Bedryczko @BTWSelena 17 stycznia 2025 00:28 |
17 stycznia 2025 00:33 |
przez tego "mistrza" teraz siedze i przekładam. Ale TO JEST kampania wyborca - Arestowicz chce startowac na prezydenta - to początek. Możemy przyjżeć się jak wygląda podawanie informacji na wschodzie. Wszystko będziej jaśniejsze w dalszych cześciach. Arestowicz nazywa tę politykę, którą prowadzi Zieleński "ziemianką upa". dobrej nocy.
![]() |
klon @K-Bedryczko |
17 stycznia 2025 00:49 |
<<niemcy się chyba Polską nie chcą podzielić. >>
Na Ukrainie niemcy też troszku posiadają. Pfeifer&Langen posiada tam obecnie 7 cukrowni. Największą z nich kupili w 2023. Skąd wiedzieli, że tym zakładów nic nie grozi? Cukrownia to zakład energochłonnu jest. W trakcie kampanii buraczane im wyłączają? :)))
Do Polski w 2024 roku trafiło z Ukrainy 14 850 ton cukru, a Pfeifer&Langen która posiada również cukrownie w Polsce, ogłasza, że będzie w 2025 skupować buraki w PL o 25% taniej. Popatrz Pan, jaki przypadek.
To jest przecież tylko ułamek z całości interesów jakie obecnie się kręci na Ukrainie, a my się tu zastanawiamy co zrobią Putin, Trump, Żełeński, Arestowycz w przyszłości? :)
![]() |
zkr @zkr 16 stycznia 2025 23:38 |
17 stycznia 2025 05:46 |
Powinienem dodac, ze odnosnie "UK nigdy nie pozwoli na monoplizacje polnocnego wybrzeza Morza Czarnego." to wzialem te uwage od Skippera (komentarze pod tekstem), ktory napisal to tak:
"Brytole z ich wolnością żeglugi nie dopuszczą do monopolizacji Morza Czarnego. Do tego jeszcze kwestia ceł. Dla nikogo (poza Moskwą) nie ma interesu w tym, żeby Rosja narzucała cła na produkty ukraińskie poprzez to, że będzie kontrolowała porty czarnomorskie."
Wrzucil grafike z komentarzem:
"To jest rosyjski plan minimum i nic mniej Kremla nie zatrzyma (a i to tylko na chwilę)"
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 16 stycznia 2025 23:06 |
17 stycznia 2025 06:16 |
No dobrze...mówi Pani o nadużywaniu. A więc napiszę teraz cos, co być może Panią i innych nawigatorów obruszy jeszcze bardzieu, bo będzie to świadczyło o zaniku zdolności myślenia orzy czytaniu tekstu. No ale Pani komentarze mnie do tego zmuszają.
A 2ięc dwaj shit-talkerzy, zwani w skrócie ekspertami, ribią sobie z Żeleńskiego bekę, że ten ma tylko plan A nq negocjacje pokojowe z Rosją, a nie ma planu B i C. Jaki to plan* otóż gwarantująct na serui, że Rosja nie wykorzysta przerwania wojny do wzmocnienia wię i kolejnego - trzeciego- zaatakowania Ukrainy. Jedyną taką gwarancją jest silbe dozbrojebie Ukrainy oraz przyjęcie jej do NATO. I ten plan shit-talkerzy wyśmiewają. Nie wprost, ale mówią "A inne propozycje dla Moskwy?" To ja wię pytam k****a, jakie inne propozycje? Ci "eksperci" wiedzą, bo Putib to powiedział, że przyszłe negocjacje muszą uwzględniać "realia", czyli w jego pojęciu mają gwarantować nienaruszalność zdobyczy terytorialnych.
Ci dwaj shit-talkerzy chcą więc wtmusić na Żeleńskim, aby ten traktował Eosję łagodnie i żeby zadowolił się tym, co proponuje Putin. Bo plan B i C to tak naprawdę kapitulacja w przyszłości Ukrainy. I wszyscy myślący powinni to wiedzieć.
Do tego ci shit-talkerzy dywagują nad poparciem politycznym Żelenskiego wśród Ukraińcow tak, jskby tam na Ujrainie nie toczyła się wojna, a zwykłe życie. Zarzucają Żeleńskiemu rzeczy, które są możliwe do dywagacji w czasie POKOJU. Ale bie w czasie WOJNY.
Przekaz tej ahit-gadki jest nakierowany na ro, aby urobić umysły Amerykanów (ale i Ukraińców), do tego, by postrzegali Żeleńskiego jako szkodnika interesów Ukrainy. I to jest skur*****two. Jak można taki shit pociskać ludziom i mówić o demokracji i innych duperelach?
Bo i jakim cudem szabowni nawigatorzy nie zauważają tych złych intencji? Wg mnie wstawienie tej shit-gadku i dyskusja nad nią nadaje wię na zamkbięcie w stodole i podpalenie. Bo niestety; ale komentarze pod nią przypominają mi owych żebraków-mistyfikatorów l.
Ci się z nawigatorami dzieje? Gadamy o g****nie i zastanawiamy się, czy to nie jest aby pyszne c7asto "murzynek".
![]() |
OjciecDyrektor @K-Bedryczko 16 stycznia 2025 23:58 |
17 stycznia 2025 06:21 |
A Pan niech zacznie od qnal7zy wrzucanych tekstów& bo robi Pan shit - to rylko moja prywatna ipinia rzecz jasna. Qle komenta4ze innych nawigatorów świadczą, że jesteście wszyscy szanowni nawigat9rzy, jsk 0sy Pawłowa w kwestii poruszanej przez shit-talkerów. .obiecuje Panu już nigdy więcej niczego bi3 komentować u Pana, jak również panskich komentsmarzy, bo widzę że ro i tak jałowy proces.
PS. Bycie uzależnionym od polityki Londynu nie oznacza bycie miękkiszonem. To oznacza, że się podpisało umowy; które trzeba realizować. Trudne do zrozumienia?
![]() |
OjciecDyrektor @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 06:16 |
17 stycznia 2025 06:28 |
Sorry za taką ilość literówek ale się zagotowałem, czytając resztę komentarzy; świadczące o bezrefleksyjności tego, co się czyta. Jak tak można? Oni, ci shit-talkerzy, są gorsi od Bartosiaka i polityków Konfy.
![]() |
zkr @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 06:28 |
17 stycznia 2025 06:32 |
> shit-talkerzy
Ja bym tak lekcewazaco o Arestowyczu sie nie wypowiadal
![]() |
zkr @zkr 17 stycznia 2025 06:32 |
17 stycznia 2025 06:33 |
P.S. Bartosiak to moze mu buty czyscic
![]() |
ArGut @OjciecDyrektor 16 stycznia 2025 22:51 |
17 stycznia 2025 06:46 |
MA KOLEGA NAPISAĆ dla mnie! Tylko tak, żeby to nie było tłumaczenie SHIT-TALK-erów ale WŁASNA opinia co może się zdarzyć bo ludzie trzymające różne światowe kierownice gadają jak i gdzie będą jechać.
![]() |
OjciecDyrektor @ArGut 17 stycznia 2025 06:46 |
17 stycznia 2025 07:55 |
Wg mnie te przyszłe negocjacje Ukraina-Rosja yak naprawdę będą negocjacjsmi Anglia-USA. I Anglia/Żeleński ma tylko jeden plan i nie ma zamiaru ustępować naset do planu "Ą". Dlatego uważam, że te negocjacje będą prowadzone poprzez eskalację konfliktów w różnych częściach świata, które to konflikty będą mieć za cel skruszenie strony przeciwnej. Próba skruszenia oznacza zaś pogruchotsnie wszystkich dookoła. Tak więc nie będzie żadnej deeskalacji, a wręcz przeciwbie - to raz. A dwa wszelka krytyka Żeleńskiego w kwestii prowadzenia wojny i negocjacji oraz obśmiewanie go to tak naprawdę dywersyhna robota putinowska.
Takie "obiektywne" wrzuty, jak ta tu to element urabiania opinii publicznej na korzyść Rosji.
Wywiad Żeleńskiego dla amerykańskich mediów to po prostu głos Anglii w kwestii wsrunków zaprzestania walk. I ci shitowcy - jak AA -mają za zadanie irobić Amerykanów na prorosyjską modłę.
Zwracam uwagę, że Żekeński wystąpił w kanale dla kobserwatystów, którzy zajęli już dawno prorosyjskie pozycje. Była więc to wizyta w obozie wroga i powiedzenie mu, że żadnych łag9dn8ejsz6ch warunkow dla Rosji nie będzie. A jeśli im to - trumpowcom - nie pasuje, to wojna na Ukraibie będzie trwała.
![]() |
OjciecDyrektor @zkr 17 stycznia 2025 06:32 |
17 stycznia 2025 07:57 |
Dla mnie po tej rozmowie AA to putinowska onuca i tyle. Chce Pan go słuchać, analizować? Proszę bardzo. Nikomu nie zabraniam grzebania patykiem w g*****nie
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 06:16 |
17 stycznia 2025 09:46 |
Moze obruszy, a moze nie...
... Pan probuje wmowic nam, ze Panskie opinie sa nieomylne !!!
A to jest lekka przesada. Z ledwoscia @K-Bedryczko przedstawil polowe tego wywiadu, reszta czeka na publikacje. Niemniej jednak warto przeczytac i skomentowac, bo pada wiele ciekawych spostrzezen, a sam temat jest bardzo wazny i trzeba miec jakies, chocby, mgliste pojecie. Nt. ,,rozmowcow,, sie nie wypowiadam, bo to nie ma sensu.
A propos wczorajszego wpisu CORYLLUS`a... z ta ,,stodola,, to jedzie Pan po bandzie, bo myli sie Panu i miejsce i ludzie.
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 06:28 |
17 stycznia 2025 09:50 |
Wierze, ze sie Pan ,,zagotowal,,...
... tez bym sie ,,zagotowala,, na Pana miejscu !!!
Ale przegina Pan... i to mocno.
![]() |
BeaM @Paris 17 stycznia 2025 09:46 |
17 stycznia 2025 09:59 |
Zdecydowanie jedzie Ojciec po bandzie, obrona Zelenskiego wobec tych wszystkich faktów i jego zachowania wobec Trumpa? Bardzo mało dyplomatyczna i móże zaszkodzić Ukrainie po prostu. Ale tłumaczę emocje Ojca Dyrektora tym, że na naszych oczach narracje się zmieniają i upadają te, ktore tak tutaj niektorzy pielęgnowali. Trzeba się w tym odnaleźć, a nie histeryzować.
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 07:55 |
17 stycznia 2025 10:00 |
Ale Pan napisal !!!
Przeciez wiadomo, ze ,,eskalacja kAfliktUF na sFiecie,, musi byc,... bo w metnej wodzie najlepiej lowi sie ryby.
Czego nasza Polska i Ukraina sa SMUTNYM DOWODEM.
![]() |
BeaM @zkr 17 stycznia 2025 05:46 |
17 stycznia 2025 10:08 |
Pytanie, na ile Anglia będąc członkiem NATO, może sobie pozwolić na własną politykę i przeciąganie konfliktu, jeśli Trump zdecyduje inaczej, bo on takich żywotnych interesów nad Morzem Czarnym chyba nie ma
![]() |
Paris @BeaM 17 stycznia 2025 09:59 |
17 stycznia 2025 10:09 |
Dokladnie tak !!!
Po prostu, swiadomosc i wiedza nt. tzw. realiow zycia spolecznego i politycznego bardzo wzrosla, i to ,,nasi LOmilowani pSZywUTcy i JelYty,, musza wziazc pod uwage,...
... a nie udawac i POGARSZAC wiele spraw swoimi debilnymi i perfidnymi decyzjami, wrecz szkodliwymi i godzacymi w dobro wielu milionow ludzi.
Po prostu, ciezko dzis - pomimo wszystko - znalezc GLUPICH i NAIWNYCH ludzi.
![]() |
Paris @BeaM 17 stycznia 2025 10:08 |
17 stycznia 2025 10:13 |
No, chyba moze,...
... przeciez na czele tego detego NATO maja ,,slupa,, Rutte`go !!!
![]() |
Andrzej-z-Gdanska @zkr 16 stycznia 2025 22:51 |
17 stycznia 2025 10:23 |
Znalazłem w drugim z podanych linków taką ciekawostkę, cytuję:
Pomoc humanitarna i gospodarcza dla Ukrainy
Według oświadczenia zamieszczonego na stronie internetowej rządu Wielkiej Brytanii trzy najważniejsze punkty dwustronnego traktatu to: ustanowienie nowego formatu, który ma wzmocnić poziom bezpieczeństwa na Morzach Bałtyckim, Azowskim i Czarnym; zobowiązanie Londynu do dzielenia się z Kijowem doświadczeniami w różnych dziedzinach, aby wspólnie rozwijać projekty dotyczące m.in. dronów i ochrony zdrowia; wprowadzenie przez stronę brytyjską nowej wersji programu (Grain Verification Scheme) pozwalającego śledzić zboże ukradzione z terenów Ukrainy zajętych przez Rosję.
Moje pytanie brzmi:
czy Ukraina ma jakiś teren nad Morzem Bałtyckim i czy Polska uczestniczy w tej umowie stulecia?
Jak napisano:
dwustronny traktat.
![]() |
OjciecDyrektor @Andrzej-z-Gdanska 17 stycznia 2025 10:23 |
17 stycznia 2025 10:30 |
Przecież Ukraina jest angielskim hrabstwem...:). Przypomnę tylko, że my też mamy podpisaną umowę - i to nawet wojskoeą - z Londynem. Bodajże pod koniec 2017. Poseł-Gasnica strasznie sie bulwersował onego czasu na jej zawarcie. Myśle, że zapisy naszej umowy są analogiczne, tzn. też jest mowa o M. Czarnym i Azowskim, choć nie mamy żadnych kolonii nad tymi akwenami.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 07:57 |
17 stycznia 2025 10:32 |
No weź pan sobie na wstrzymanie. Usiłuje pan naśladować Coryllusa,ale trafia pan kulą w płot i nie ma takich predyspozycji.Kto niby grzebie patykiem w g*****nie?
![]() |
OjciecDyrektor @BeaM 17 stycznia 2025 09:59 |
17 stycznia 2025 10:35 |
U mnie nic się nie zmienilo w postrzeganiu sytuacji. Zauważam za to zmiane u innych. Amerykańska konserwstywna propaganda robi swoje, tzn. wzbudza coraz większą niechęć do Ukrainy. A Rosja się uśmiecha i czeka.
Narracje się zmieniaja, aby przekonac tych wahających się. Niedługo bedzie Pani myślała i pisała jak Ewaryst
![]() |
BeaM @BTWSelena 17 stycznia 2025 10:32 |
17 stycznia 2025 10:39 |
Też miałam takie skojarzenie z naśladowaniem, hehe :))
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 10:35 |
17 stycznia 2025 10:44 |
Dziękuję, wtedy nazwiemy pana jasnowidzem
![]() |
OjciecDyrektor @BTWSelena 17 stycznia 2025 10:32 |
17 stycznia 2025 10:45 |
Serio? Eidxi Pani podobienstwa? Bo ja nie. Mam inny styl- drażniacy,wnerwiajacy...:)
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 10:45 |
17 stycznia 2025 11:12 |
To się rzuca w oczy...Jak nie wrestling,już to wolę,gorzej jak sięga pan celowo po inwektywy,to żaden styl,tylko własnie emocje. Mogę zrozumieć,że chce pan byc ekspertem w czasach starożytnych i nowożytnych,ale to żaden styl jak na pana wykształcenie.
Sen z powiek spędza nam wszystkim wojna u naszych granic,gdzie cały świat wtyka tam nosa. To dopiero wrestling z najczarniejszego scenariusza -nazwany przez FR SOW...czyli czyszczenie Ukrainy z banderyzmu.
To Rosja co najmniej od czasów cara Piotra I stanowi zagrożenie dla pokojowego współistnienia narodów, implementując swoje zbrodnicze ideologie jak sowiecki komunizm czy obecnie putinizm. Obydwa systemy są niezwykle agresywne. Komunizm odpowiada za śmierć i cierpienie dziesiątek milionów ludzi, także Ukraińców,obojętnie jakie mają wady..... Skalę zbrodniczego wymiaru putinizmu dopiero poznajemy,bo tam posyła sie własnych synów na śmierć,jak i innych narodów w imię ambicji wodzów.
Rosja to olbrzymi zasobny kraj w surowce cenne dla świata i Rosjanie mogliby żyć zasobnie i dostatnio...
![]() |
peter15k @K-Bedryczko |
17 stycznia 2025 13:07 |
W zasadzie nie powinniśmy być zaskoczeni sugestią, że Bandera został "wystrugany" w Moskwie. Jego rękami dokonano, poprzez wymordowanie polskiej ludności, praktycznej likwidacji wpływów polskich no i łacińskich szerzej na Wschodzie ( Lwów to była uniwersytecka perełka ). No ale dziś - Żełenski został wypromowany przez Kołomojskiego. Jeżeli jest on związany z "producentami kredytu" ( w mojej ocenie finansują demokratów w USA w konfrontacji z lobby pro-przemysłowym) w akcji przejęcia aktywów po ZSRR to ciekawe w tym kontekście wygląda sprowadzenie na Ukrainę ortodoksów ( Chabad ) no i "odpalenie" w New Jorku sprawy tuneli pod miastem w celu ich kompromitacji. Trump i Musk w tej konfrontacji globalnej , w której frontmanem jest Soros będzie dogadywał się z Moskwą bo jest im "po drodze" w ograniczeniu wpływów "producentów kredytu" ( wszystko pod najem na kredyt i w elektronicznej kontroli, miasta 15 minutowe czyli Orwellowi się to nie śniło itp itd ). Pojawiający się wątek Londynu i jego rzekomego znaczenia jest kuriozalny. Sami się bronią przed całkowitą marginalizacją. Warto wspomnieć, że król Karol co prawda próbował na pogrzebie Elżbiety podnieść sztandar obrony chrześcijaństwa w nurcie protestanckim ale szybko został zaoorany. Najpierw zaoorano Andrzeja przez BBC ( Emily Mailtis - warto zajrzeć do Wiki ) a potem prasę obiegły zdjęcia jakiegoś nagiego chłopca uciekającego z okna pałacu Westminsterskiego ( takie wrzutki nie są nigdy przypadkowe ) . Od tego czasu Karol śpiewa o ociepleniu klimatu jednym głosem. Już Biden podobno rozpoczął montowanie krucjaty antytrumpowej a w zasadzie antymuskowej. Ponieważ to Musk jest głównym zagrożeniem - odbudowa lobby przemysłowego i ich wpływów politycznych i biznesowych w konfrontacji do Sorosa i tych co za nim stoją.
![]() |
Zdzislaw @BeaM 16 stycznia 2025 21:32 |
17 stycznia 2025 13:14 |
Ech Wy - mieszczuchy. O orce pojęcia nie mające, Mówi się "zaorze" (ja zaoram, ty zaorzesz, on zaorze). A tak wogóle to resztę chętnie czytam.
![]() |
BeaM @Zdzislaw 17 stycznia 2025 13:14 |
17 stycznia 2025 13:39 |
Faktycznie, musiałam na niezłej emocji to pisać, dzięki!
![]() |
OjciecDyrektor @BTWSelena 17 stycznia 2025 11:12 |
17 stycznia 2025 13:45 |
Jakie inwektywy? Dwóch gości siedzi sobie i naśmiewa się z Żeleńskiego, że za gwałt chce surowej kary dla sprawcy. Bo oni uważają pewnie, że odiara powinna zaproponowac jakieś łagodniejsze kary dla sprawcy. I jeszcze insynuują - bo niby skąd wiedzą? - że Żelenski ma małe poparcie społeczne. A zatem trzeba go zmienić na takiego "prezydenta wszystki h Ukraińców" lub zwyczajnie traktować go jak uzurpatora. Zarzucili mu hipokryzję w kwestii języka. Ciekaw, że nie zarzucają Irlandczykom hipokryzji w kwestii języka. Dlatego dla mnue Arestowicz i ten drugi to zwyczajni shit-talkerzy. Obłudą to cuchnie na kilometr. A najgirsze jest to, że szanowni nawigatorzy traktują te shit-gadkę jaki poważną, wyważoną analizę sytuacji. I to jest dla mnie przerażające. Wystarczy zadeklarować wartości bliskie naszemu sercu, wystarczy zrobić jakieś podcasty uwiarygadniające "szlachetną" postawę i potem już można na chama sypać zatrute ziarno. Szczury zeżrą wszystko.
I znamienne jest to, że jako jedyny napisałem tu że to jest trucizna (shit to też trucizna) i za to wylało się oburzenie na mnie.
![]() |
BeaM @peter15k 17 stycznia 2025 13:07 |
17 stycznia 2025 13:53 |
Jak miło, że Pan wrócił! Brakowało Pana bardzo :)
![]() |
BeaM @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 13:45 |
17 stycznia 2025 14:04 |
Porównywanie nas do szczurów... Pan sobie niezłe wystawia świadectwo. Ale na mnie pana prowokacje już nie robią specjalnego wrażenia. Należy pan do tej kategorii ludzi, która nie może znieść myśli, że inni mają inne od pana zdanie. I zaraz ich pan odczłowiecza. Nie powiem, z jakiego arsenału są to zagrywki, ale można się domyślić.
![]() |
peter15k @BeaM 17 stycznia 2025 13:53 |
17 stycznia 2025 14:23 |
Czytałem oczywiście SN ale nie pisałem ....jednak czasy takie ciekawe, że postanowiłem wtrącić jakieś swoje trzy grosze... do czasu jak mnie Gospodarz nie pogoni...albo Ojciec Dyrektor...
![]() |
zkr @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 13:45 |
17 stycznia 2025 17:31 |
> że Żelenski ma małe poparcie społeczne
Zelenski wcale nie jest tak uwielbiany przez Uraincow.
![]() |
K-Bedryczko @peter15k 17 stycznia 2025 14:23 |
17 stycznia 2025 17:40 |
nie pogonię szacun. Dzieki za komentarz. Ja takzę sądzę, zę to Soros i Angole są teraz dobijani. Tam się formuje 3 partia, która na gwałtach nabrytyjkach i wojnie z Policjas moze dojść do władzy. Ale na Angolach się nie zmam. Wie Pan zaczynają tłumaczyć Ukraińcom, że bandera to jest zdrajca wszystkich, że brał kasę od wszytskich i właściwie inetresowały go tylko kobiety i walka frakcyjna. Ż
![]() |
K-Bedryczko @peter15k 17 stycznia 2025 14:23 |
17 stycznia 2025 17:40 |
nie pogonię szacun. Dzieki za komentarz. Ja takzę sądzę, zę to Soros i Angole są teraz dobijani. Tam się formuje 3 partia, która na gwałtach nabrytyjkach i wojnie z Policjas moze dojść do władzy. Ale na Angolach się nie zmam. Wie Pan zaczynają tłumaczyć Ukraińcom, że bandera to jest zdrajca wszystkich, że brał kasę od wszytskich i właściwie inetresowały go tylko kobiety i walka frakcyjna. Ż
![]() |
saturn-9 @zkr 17 stycznia 2025 17:31 |
17 stycznia 2025 17:42 |
-
Chodzi o to, że zwolenników (Zieleńskiego-KB) jest na Ukrainie 30% nie więcej. - Media prasowe w DE podają większe procenty. W październiku miało to być 59% a w grudniu minionego roku 52%.
-
Wie Umfrageergebnisse des Kiewer Internationalen Instituts für Soziologie (KISS) zeigen, lag das Vertrauen in Selenskyj im vergangenen September bei nur noch 59 Prozent. (15.10.2024 14:07 Uhr)
Im Dezember sagten nur noch 52 Prozent der Ukrainerinnen und Ukrainer, dass sie Vertrauen in den Präsidenten hätten, wie eine am Dienstag veröffentlichte Telefonbefragung das Kiewer Institut für Soziologie (KIIS) ergab. ...
Zudem sagten der aktuellen Umfrage zufolge 39 Prozent der Befragten, sie würden dem Präsidenten aktiv misstrauen - im März 2022 waren es nur sieben Prozent.
![]() |
K-Bedryczko @saturn-9 17 stycznia 2025 17:42 |
17 stycznia 2025 17:47 |
Nie wydaje mi się , że jest wiecej niż 30%. Mówi o tym wielu wolentariuszy którzy mają kontakt z miejscowymi.
![]() |
zkr @K-Bedryczko 17 stycznia 2025 17:47 |
17 stycznia 2025 17:50 |
> Mówi o tym wielu wolentariuszy którzy mają kontakt z miejscowymi.
Znamy imigrantke z Charkowa - maja bardzo zla opinie. Kreci walki + pare innych zarzutow.
![]() |
BTWSelena @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 13:45 |
17 stycznia 2025 18:06 |
Nie ma pan telewizji w oczach i nie może pan wiedzieć jak szanowni Nawigatorzy traktują analizę .A środki wyrazu u pana przybierają na sile... Tego jednak nie spodziewałam się po panu... Życzliwie radzę,weź pan butelczynę i nawal się pan dzisiaj..Czasem jest to mężczyznom potrzebne.
![]() |
zkr @K-Bedryczko |
17 stycznia 2025 18:06 |
Co do aktywnosci Brytoli:
artykul sprzed inwazji
https://www.geostrategy.org.uk/britains-world/global-britain-the-european-security-activist/
P.S. Prosze zwrocic uwage na grafike - to co wyzej zamiescilem jest sprzed 2 lat. Widac, ze edytowali :)
Dlaczego? Nie wiem co im przeskadzala "Operation ORBITAL"? Teraz jest "Training operations".
Ale wniosek jest jeden - nalezy drukowac (albo zapisywac do pdf'a) aby miec na przyszlosc pierwotna wersje artykulow.
![]() |
K-Bedryczko @zkr 17 stycznia 2025 18:06 |
17 stycznia 2025 19:08 |
dziekuję
![]() |
Zdzislaw @K-Bedryczko 17 stycznia 2025 17:47 |
17 stycznia 2025 19:09 |
Może mieć Pan (wraz z Arestowiczem) rację z tymi procentami, choć nie wiem, czy to pozytywna wiadomość. Poczytałem nieco komentarze pod filmem (rosyjskojęzyczne najczęściej, z rzadka po ukraińsku), Zdecydowana większość jest ZA, t.j. wielka pochwała dla Arestowicza za "realizm", w połączeniu z wyrazami troski o jego bezpieczeństwo jako osoby "bezcennej" dla Ukrainy. Nieliczne tylko wypowiedzi są PRZECIW (wypominają mu przy tym, że dwa-trzy lata temu mówił coś zupełnie innego).
To zdaje się dowodzić słuszności jego tez. A na pewno ma rację całkowitą w tym, że Ukraińcy (przynajmniej ta rosyjskojęzyczna większość, produkująca się w komentarzach) mają dość tej wojny, nie wierzą w zwycięstwo i zaczynają sami siebie przekonywać, że ta Rassija nie jest taka zła, a Unia taka dobra. Przypomina to nasze "tęsknoty" za PRL-em.
Arestowicz postawił na konia p.n. "zwycięstwa nie będzie" i "zabranych ziem nie odzyskamy". No i ze świadomością, że ta wielka inwestycja, jaką naród ukraiński włożył w nadzieję zwycięstwa (nie wspominając już o inwestycji z naszej, polskiej strony) - o czym oczywiście przezornie nie wspomina - okazała się być nietrafioną. Należy dać już sobie spokój z tymi "jagiellońskimi" mrzonkami.
Odnośnie czystości intencji Mister Arestowicza wolę sie nie wypowiadać, jedynie stwierdzam jego niewątpliwą spostrzegawczość. I na koniec życzenie z mojej strony - oby się pomylił.
![]() |
Paris @OjciecDyrektor 17 stycznia 2025 13:45 |
17 stycznia 2025 19:16 |
Prosze wziazc jakies tabletki uspokajajace...
... albo napic sie jakis ziolek !!!
Narazie Nawigatorzy zachowuja sie z rezerwa i wywazeniem w swoich osadach, tym bardziej w swietle tego, ze to SAMI Ukraincy stracili powazanie do wlasnego ,,prezydEta,, i - prawie - odsadzaja go od czci i wiary. Np. moi klienci wcale sie nie patyczkuja i nazywaja go wprost ZDRAJCA,... a nawet uwazaja, ze powinien byc ,,odpalony,, za to, ze sie ,,skumal z oligarami,, i ich sprzedal Ameryce. Mnie np. wcale nie bulwersuja takie opinie wsrod Ukrow, bo uwazam, ze Polacy - w swojej masie - sa bardziej ,,wyrozumiali,,.
Tym samym, tylko u Pana, zauwazam w komentarzach jakies ,,dziwne,, emocje.
I prosze nie porownywac nas wszystkich Nawigatorow do szczurow, bo to zaczyna byc chamskie z Pana strony.
![]() |
Paris @Zdzislaw 17 stycznia 2025 19:09 |
17 stycznia 2025 19:28 |
Mily moim rozwazaniom komentarz,...
... tylko dystans nas uratuje i ZIMNA GLOWA do tych ukrainskich narracji !!!
![]() |
K-Bedryczko @Zdzislaw 17 stycznia 2025 19:09 |
17 stycznia 2025 19:42 |
Wie Pan, tam na Ukrainie mówią że zgodnie z zasadami gdy walczy się ze smokiem nie należy zmienić się w smoka i powiadają, że obecnej Ukrainie się to nie udało. Arestowicz i jego polityczni sprzymieżeńcy, chcieli by stworzyć projekt kraju niezwykle liberalnego gospodarczo na podbudowie armii. I chcą zachowac swobodę jezykową trzymając ukraiński jako oficjalny w urzędach. Potępiają walkę z literaturą i kulturą rosyjską. Sądzę, że nie powinniśmy mieć żadnych złudzeń co do postawy elit ukraińskich do Polski i Polaków. Chodzi o to, że oni w swej naturze mają jakiś kompleks wobec nas, który wymaga by udowadniali albo agresją albo oszustwem, że są od nas lepsi. Tak lub inaczej Ukraina w tej formie jaka była od 1990 roku musi zdechnąć, jeśli chce przetrwać jako podmiot polityczny. A my powinniśmy wiedzieć z kim mamy do czynienia.
![]() |
Zdzislaw @K-Bedryczko |
17 stycznia 2025 20:20 |
Nie musi mnie Pan przekonywać do niczego. Ja w tym kraju spędziłem 5 lat (bez mała) i wiele o nim wiem. Kluczowy błąd popełniony niegdyś przez Ukrainę i nadal na niej ciążący, to zignorowanie faktu, iż jest to kraj dwujęzyczny. I nie ważne, czy to skutek rusyfikacji, czy jakieś etniczne zróżnicowania. Nie należało próbować przyspieszać realizacji tych "życzeniowych" celów, wątpliwe, czy w ogóle mających szanse urzeczywistnienia. Wiemy że np. w Irlandii się to nie udało, o ile były w ogóle takie zamiary.
A wojna? Cóż? Jeśli już do niej doszło i tyle krwii zostało wylane! Rezygnować teraz z góry z szansy przełamania ruskiej "ofensywy" (bo nawet w Stanach niektórzy mają już dość) - czy to najszczęśliwszy pomysł?
![]() |
MZ @K-Bedryczko |
17 stycznia 2025 20:31 |
"...nie powinniśmy mieć żadnych złudzeń co do postawy elit ukraińskich do Polski i Polaków. "
Ks.prof.R.Dzwonkowski SAC,który kilkadziesiąt lat jeżdził na Kresy,wspomina,w "Spotkaniach na Wschodzie",z jaką niechęcią czy wręćz nienawiścią spoTkał się wśród elit politycznych i niestety kościelnych na Litwie i Ukrainie,mimo,że kształcili sie w polskich seminariach i wyświęcani przez JP II
![]() |
K-Bedryczko @Zdzislaw 17 stycznia 2025 20:20 |
17 stycznia 2025 20:46 |
chodzi o to, że zdaje się oni walcza gorzej niż na początku. A po drugie chyba jest jakieś ciśnienie z USA by zakończyć wojnę. Arestowicz nie siedzi przypadkowo w USA.
![]() |
Adriano @MZ 17 stycznia 2025 20:31 |
17 stycznia 2025 20:46 |
To niestety prawda.Prowadzę warsztat samochodowy.Siostra zakonna posługująca na Ukrainie (10 lat temu ) prosiła bym jej naprawił w VW T4 wszystko co możliwe, bo tam w razie awarii obedrą ją do ostatniego grosza ,albo zepsują lub ukradną.Komuna soviecka zepsuła ich do cna.
![]() |
Paris @K-Bedryczko 17 stycznia 2025 19:42 |
17 stycznia 2025 20:57 |
Dokladnie tak,...
... powinnismy WIEDZIEC, ze ,,JelYty ukrainskie,, nas Polakow NIENAWIDZA !!!
Tak jak niegdys Chmielnicki i to sie ciagnie do dzisiaj... i to jest najwazniejsze dla nas, Polakow PRIMO do wiadomosci.
![]() |
Paris @K-Bedryczko 17 stycznia 2025 20:46 |
17 stycznia 2025 21:00 |
Uuuuu...
... to az tam zawital ?!?!?!
Wstapil do piekiel - po drodze mu bylo.
![]() |
zkr @Paris 17 stycznia 2025 21:00 |
17 stycznia 2025 21:41 |
> Wstapil do piekiel - po drodze mu bylo.
Byla Pani za "Kaluza"?
![]() |
zkr @Paris 17 stycznia 2025 22:44 |
17 stycznia 2025 22:50 |
> Nie.
To nie jest pieklo.
OK, sa miejsca bedace pieklem, dzielnice pewnych miast.
Ale jak ktos powiedzial:
"Stany Zjednoczone to zbiorowa polisa ubezpieczeniowa, ktora Europa zrobila na wypadek gdyby Europa rzadzili szalency"
![]() |
Paris @zkr 17 stycznia 2025 22:50 |
17 stycznia 2025 23:48 |
Nie wierze polisom...
... i takowych nie posiadam... za wyjatkiem autocasco !!!
Zwlaszcza dzisiaj.
![]() |
saturn-9 @K-Bedryczko 17 stycznia 2025 17:47 |
18 stycznia 2025 11:05 |
Poparcie zapewne jest niskie.
Ciekawy jest ten fragment: Ponadto, według najnowszego sondażu, 39 procent respondentów stwierdziło, że nie ufa prezydentowi – w porównaniu z zaledwie 7 procentami w marcu 2022 r.
Czyli przykładane są nożyce do sznurków wsparcia jakie do tej pory zapewniała tzw 'globalna Północ' czyli ten umowny Zachód = "wspólnota wyznawanych wartości".
Siedem jest pozytywnym cynkiem a 39 w tym kontekście jest złowieszczy.
Kto pierwszy straci piastowane stanowisko? Prezydent w Kijowie czy prezydent w Moskwie? Od 20.01.2025 dojdzie do przyśpieszenia na scenie obrotowej w obu partiach wojny?
![]() |
K-Bedryczko @saturn-9 18 stycznia 2025 11:05 |
18 stycznia 2025 11:12 |
Coś w tym jest. Waham się, kusi mnie myśl, że chłopaki z USA bawią się i jednymi i drugimi. Pomagają im bardzo zdemoralizowane społeczeństwa obu państw reagujące na impulsy. To są informacje do analizy dla nas.
![]() |
bosman80 @K-Bedryczko 17 stycznia 2025 17:47 |
18 stycznia 2025 20:38 |
"Nie wydaje mi się , że jest więcej niż 30%. Mówi o tym wielu wolentariuszy, którzy mają kontakt z miejscowymi. "
Arestowicz, jeszcze dwa miesiące temu (przed wyborami Trumpa), gdy produkował się razem z Bartosiakiem, to szacował liczbę radykałów/zwolenników UPA, itp. na 25% ludzi na Ukrainie. Wziął to z ilości osób głosujących tradycyjnie na Poroszenkę i jego front.
https://www.youtube.com/watch?v=2cY-TOrDDuw
Widać, że szacuje już w górę.
![]() |
K-Bedryczko @K-Bedryczko |
18 stycznia 2025 20:58 |
To mim zdaniem nie ma znaczenia w samym omawianym wywiadzie wspomniał na początku 25 do 30 a potem został przy 30. To są didaskalia. Chodzi o to że przeciwstawia tak zwaną ziemiankę upa z pozostałą częścią narodu.
![]() |
bosman80 @K-Bedryczko |
18 stycznia 2025 22:30 |
Chodzi o to, że te szacunki ilościowe, są na bazie głosów oddawanych w poprzednich wyborach. Czyli sprzed 6 lat.
https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Ukrainian_presidential_election
Nie jakichś bardziej aktualnych mierników, na bazie czego robi swoją estymację.
![]() |
bosman80 @K-Bedryczko |
18 stycznia 2025 22:34 |
I sam rozkład głosów, do których odnosi się Arestowicz. Gdzie było i 50% lub nawet 70% za "Armia-mowa-wira" Poroshenki. Potencjalnie tez za UPA.
![]() |
bosman80 @K-Bedryczko |
18 stycznia 2025 22:35 |
Głosy "overseas" to pewnie w dużej mierze z Kanady.
![]() |
Magazynier @gabriel-maciejewski 16 stycznia 2025 11:04 |
21 stycznia 2025 18:34 |
Raczej dorównać Moskwie. Z Kijowa robi drugą Moskwę do spółki ze Szmygalem i Achmatowem.
![]() |
Magazynier @K-Bedryczko 16 stycznia 2025 11:09 |
21 stycznia 2025 18:37 |
Zgadza się. Dlatego Niemcy wsadzili ostatecznie Banderę do obozu. Churchill po prostu od zawsze cierpiał na kurzą ślepotę, dlatego wziął go na swojego szpiona. Ta "najciemniejsza noc" Churchilla trwała nieustannie.